“Mad Men” er ganske vist blevet hyldet af adskillige kritikere og belønnet med talløse prestigefulde priser, men tv-seriens første sæson er altså en smule ujævn – serien slentrer indimellem lidt formålsløst rundt efter sæsonens blændende start og før dens eminente slutning. Føljetonens skildring af USA’s reklamebranche anno 1960 er dog ofte enormt dragende takket være den uovertrufne scenografi, generelt glimrende instruktion og en perlerække af toppræstationer. Afsnittene ser godt ud på dvd, men lydsporene er middelmådige. og der medfølger ikke meget ekstramateriale. Men både seriens fans og tilhængere af gode tv-serier i al almindelighed bør afgjort overveje at smække udgivelsen i indkøbskurven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Bruce 14 år siden

#9 Mad Men har overhalet Deadwood for mig. Det er konsistent vanvittigt høj TV kvalitet afsnit efter afsnit. Hvis Wire kan slå det, så klapper jeg gerne i mine hænder og lægger mig på knæ, men hvis hvad jeg hører er rigtigt, så er 3. sæson bedre end de første to med et genialt oplæg til 4. sæson.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 elwood 14 år siden

1. Sæson er for mig stadig en af de bedste, det er den som introducere vores karakter og miljøet, men når du har set den kan vi snakke videre hehe.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13 filmz-Bruce 14 år siden

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 Takfornu 14 år siden

[url= on Season 5[/url] :o)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#15 chandler75 14 år siden

Det ser ud til, at det kun er på reg. A, sæson 3 kommer ud til marts... oh cruel, cruel world.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#16 MouseMickey 14 år siden

#15 de 2 første sæsoner er da regions frie på blu-ray...
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#17 chandler75 14 år siden

# 16 Hmm... ok - jeg har ikke kunne finde info om, at sæson 3 skulle være regionsfri...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#18 MouseMickey 14 år siden

#17 Jeg kan bare se på Axelmusic, at det er Lionsgate som har udgivet de 2 første sæsoner der udgiver sæson 3. Så jeg ser ikke den store grund til bekymring, de bliver vel først erklæret låst eller frie når der er nogen som har haft muligheden for at tjekke diskene?
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#19 filmz-Bruce 14 år siden

#17 Jeg kan godt se, at sæson 3 står som region A. Mærkeligt!!! Forhåbentlig er det en fejl.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#20 Bobby Singer 14 år siden

Rigtig god og velskrevet anmeldelse Johan og er meget enig i dine kritikpunkter af serien, specielt angående første sæsons manglende udvikling i historien og karaktererne. Jeg glæder mig dog alligevel til at give mig i kast med seriens anden sæson, som forhåbentlig er en smule mere historiedrevet.
Idjit

Skriv ny kommentar: