“Mad Men” er ganske vist blevet hyldet af adskillige kritikere og belønnet med talløse prestigefulde priser, men tv-seriens første sæson er altså en smule ujævn – serien slentrer indimellem lidt formålsløst rundt efter sæsonens blændende start og før dens eminente slutning. Føljetonens skildring af USA’s reklamebranche anno 1960 er dog ofte enormt dragende takket være den uovertrufne scenografi, generelt glimrende instruktion og en perlerække af toppræstationer. Afsnittene ser godt ud på dvd, men lydsporene er middelmådige. og der medfølger ikke meget ekstramateriale. Men både seriens fans og tilhængere af gode tv-serier i al almindelighed bør afgjort overveje at smække udgivelsen i indkøbskurven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bruce 14 år siden

Fantastisk! Eminent! Sublim! Endnu et pletskud af Sopranos' bagmand, Matthew Weiner. Skal uden tvivl ses i HD, for at den utrolige cinematografi kan ydes retfærdighed og Christina Hendricks og January Jones kan nydes fuldt ud.

10/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 Redrumrd 14 år siden

Kan kun give #1 ret, bedste serie siden Six Feet Under" og Sopranos. Tror ikke helt anmelderen har forstået serien:

"Der er alt, alt for mange karakterer, som enten er for ens eller direkte ligegyldige – og flere af dem er endimensionale stereotyper"

Øhh hvad? endimensionale stereotyper!? Er nok nogle af de mest nuancerede karakterer jeg har set på TV og det er netop der serien har sin force efter min mening, og jeg er ikke den eneste som sidder med den holding.
Gravatar

#3 chandler75 14 år siden

Helt fantastisk serie! Næsten på højde med "Sopranos" og "Six Feet Under", men dens periodetegning af start-60'ernes USA er et ekstra plus.

Jeg synes bestemt, at karakterene er afrundede og nuanceret, og at der sker en udvikling - også selvom den ikke altid er, som man forventer den...

Jeg har lige slugt sæson 1 og 2 på BD på en uge... og skal nu vente til omkring sommeren 2010 på sæson 3 :(
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 filmz-Bruce 14 år siden

Eminent serie! Deadwood sæson 1 giver mig det største rush i serie historien ever. Men Mad Men er af så høj konsistent kvalitet gennem samtlige afsnit, at jeg er på nippet til at lade den overgå. Hvis sæson 3 er ligeså god, som rygterne går, så må Deadwood sprænge ned på 2. pladsen. Jeg har fandens svært ved at vente, ligesom Chandler75.

Ensemblet er rigt og varieret, med fantastisk timing og indlevelse og Matthew Weiners univers er så pokkers flot. En serie, som giver film baghjul!!!

REN 10/10

HEY! Jeg kan se jeg allerede har skrevet! Jeg troede det var en ny anmeldelse :D SÅ må jeg bare give Chandler et klap på skulderen og sige VELKOMMEN I KLUBBEN M8! :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 chandler75 14 år siden

Oh happy days - Sæson 3 allerede til marts:

http://www.movieweb.com/news/NEuG7wyCrPa8xA
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#6 Takfornu 14 år siden

Weeee det vælter ind med gode nyheder ;)

Kan kun tilslutte mig 10/10 .... men den har fået skrap konkurrence fra Sons of Anarchy, der kommer lige bagefter ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#7 MouseMickey 14 år siden

5# Det var sku en dejlig nyhed :)
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#8 filmz-Bruce 14 år siden

#5 Tak tak tak tak tak tak tak!!! :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 elwood 14 år siden

Hehe og når i så får set The Wire en gang får i det rigtig svært 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 Takfornu 14 år siden

Hmmm mon ikke snart denne tråd bliver hvor vi endnu en gang skal høre om vore favoritter fra de gode gamle HBO dage og BBC tider ;o)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !

Skriv ny kommentar: