Ellers er stemmerne lidt en blandet fornøjelse, og DreamWorks irriterende insisteren på at caste stjerner er stadig et problem. Jada Pinkett Smith, Chris Rock og Sacha Baron Cohen er alle gode, men Ben Stiller er en noget anonym løve, og David Schwimmers flade stemme er decideret uegnet til animationsfilm.
Som underholdning for de mindste er “Madagascar 2” sandsynligvis et sikkert valg, og den har bestemt også sine sjove momenter. I forhold til film som DreamWorks’ egen “Kung Fu Panda” er den dog en lidt tam oplevelse, og man forlader ikke ligefrem biografsalen med noget stort ønske om at se, hvad der bagefter hændte dyrene. Det skulle da lige være medmindre den næste film indeholdt en illustration af, hvordan det ser ud, når en giraf tager sig kærligt af en flodhest. De indre billeder er allerede underholdende.
#1 BevarThemsen 16 år siden
:)
#2 elwood 16 år siden
nyt ord for mig.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#3 Benway 16 år siden
#4 The Insider 16 år siden
#5 dh-ad 16 år siden
#6 filmz-yoshimura 16 år siden
#7 BN 16 år siden
Jeg tror, det er sådan med 'Madagascar', at den ikke rigtig har noget til et voksent publikum (udover referencerne til andre film). Den taler således ikke til mig på samme måde som f.eks. 'Shrek'-filmene og 'Walter & Trofast'-filmen, film hvori der er masser af absurd, sort humor, samt en hel del ironi og sjove, intelligente ordvekslinger, foruden føromtalte komiske referencer, som kun forstås af folk med kendskab til andre film, eller til historiske personer og begivenheder m.m., som der også tit refereres til.
Men 'Madagascar' taler til gengæld til sit primære publikum: børnene. De elsker den simpelthen! Ligesom i 'Bamses Billedbog' og lignende børneorienteret underholdning er stemningen udpræget varm, munter og glad, de problemer eller konflikter, som hovedpersonerne kommer ud for, er ikke hverken udtalte eller særlig langvarige, og humoren er noget mere pjattet. Alting er lidt mere lyst og kulørt - det gælder ikke bare den gennemgående stemning, men også billedsiden, dialogen og musikken.
For mig personligt er 'Madagascar' ikke noget særligt, men for samtlige børn, herunder især vores ældste barnebarn (6 år), er den intet mindre end perfekt, ja, formfuldendt underholdning. Jeg har således aldrig sat den på dvd-afspilleren, fordi jeg SELV skulle se den - altid kun for børnenes skyld.
#8 The Insider 16 år siden
#9 filmz-Narniabæver 16 år siden
#10 Spanner 16 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem