Filmen skaber også en fantastisk melankolsk virkning, eftersom den på samme tid griber tilbage i en mere uskyldig fortid, hvor et sådan nummer kunne mødes med humor. Petit bliver ganske vist arresteret, men ingen formår for alvor at blive vrede over hans harmeløse handling. Selv betjenten, der pågriber ham, takker for en oplevelse for livet. I dag havde reaktionen uden tvivl været knap så munter.

Al dette er fortrinligt indfanget af instruktøren James March, der her skaber en fuldstændig fremragende dokumentar, som skiftevis vækker latter, spænding, og benovelse. Til trods for højdeskræk blev undertegnede fuldstændig hensat i en tilstand af fryd over dette vidunderlige værk, som uden tvivl hører til blandt de mest fascinerende dokumentarer, jeg har set. Ligesom Petit selv sætter “Man on Wire” ikke en eneste fod forkert.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 thomas040 15 år siden

Så den i New York: Den er fuldstændig FORMIDABEL!
Failure is a zero out.
Gravatar

#2 Bates 15 år siden

Den skal helt sikkert ses!
Gravatar

#3 Kruse 15 år siden

Rigtig god anmeldelse Benway, der giver mig rigtig meget lyst til at se den. Den lyder fantastisk.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4 RasmusFL 15 år siden

Filmen mister fokus et par flygtige gange undervejs, men den er inden for dokumentarfilmens rammer et sublimt og subtilt menneskeportræt - en dybt følsom og opslugende film. Der var noget Herzog-agtigt over historien og dens mange paradokser, og flere gange henfaldt tankerne på tyskerens egen, fremragende 'Grizzly Man', såvel som Herzog-portrættet i 'Burden of Dreams'.

5/6
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#5 natterjack 15 år siden

Og så opdager man at instruktøren var til Q&A i Vester Vov Vov igår og forgårs. Suk.
Gravatar

#6 Bates 15 år siden

Fantastisk dokumentar om en spøjs person med en spøjs tendens, som jeg uden tvivl kan sige har balls of steel!
Gravatar

#7 Karl Hungus 15 år siden

Fuldstændig enig i anmeldelsen!

Dokumentaren er helt fantastisk. Har sjældent mærket sådan et sug i maven som da Petit går mellem de to tårne!

Har desværre ikke set de andre dokumentarfilm der er nomineret til Oscar i år, så kan ikke rigtig sammenligne dem, men denne fortjener statuetten fuldt ud efter min mening!

Gravatar

#8 Karl Hungus 15 år siden

Filmen har i øvrigt fået 100% positive anmeldelser på www.rottentomatoes.com så hvis man baserer sine filmvalg på kritikeres meninger burde det ihvertfald være et incitament til at få den set:-)

Man skulle tro jeg var ansat til at markedsføre filmen herhjemme. Det er jeg ikke:-)

Syntes bare den er sublim!
Gravatar

#9 Spanner 15 år siden

Karl Hungus (8) skrev:
Filmen har i øvrigt fået 100% positive anmeldelser på www.rottentomatoes.com så hvis man baserer sine filmvalg på kritikeres meninger burde det ihvertfald være et incitament til at få den set:-)

Man skulle tro jeg var ansat til at markedsføre filmen herhjemme. Det er jeg ikke:-)

Syntes bare den er sublim!


Did you fix the cable?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#10 Karl Hungus 15 år siden

Yaa. Majne dispatscjer sæt dær wås såmting rong wet deine kabel.

Skriv ny kommentar: