At “Marie Krøyer” endte blandt Danmarks tre bud på en Oscar-kandidat er grænsende til en skændsel, når man overså en film som “Kapringen”. “Marie Krøyer” er en dårlig, kedelig og historieløs film om en romance, man sagtens kunne have gjort spændende. Hvorfor blev forholdet mellem den virkelige Marie Krøyer og den, som hendes mand malede, ikke undersøgt nærmere? Hvorfor skulle P.S. Krøyer bare fremstå som en usympatisk tosse allerede fra scene 1? Hvorfor skal vi ikke holde af, endsige forstå, andre af karaktererne end Marie selv? Hvorfor blev “Marie Krøyer” ikke en bedre film? Suk.
#11 Twister 12 år siden
jeg begynder også at overveje om jeg skal smide den af programmet på søndag :/ en skkam da jeg havde set frem til at komme billigt i Imperial og se en god film.
#12 MMB 12 år siden
Så har du også mere tid til at se Brave på engelsk. ;)
Mere seriøst, så er livet for kort til dårlige filmoplevelser, så ved mindre der er nogle brugere herinde, som taler positivt om den, så holder jeg mig væk. :) Jeg synes efterhånden også, jeg har set nok danske film i år (og det er ikke specielt mange).
#13 Twister 12 år siden
Det første jeg gjorde var faktisk at undersøge muligheden for at se Brave på Engelsk. Men den går kun om eftermiddagen hvilket falder ind i de andre film jeg skal se...
#14 MMB 12 år siden
FYP (Fixed Your Program) :P
Klokken 12:00 - Dunno and the Dunnos i 4D
Klokken 14:30 - Dredd 3D - Palads
Klokken 16:40 - Brave 3D - Palads
Klokken 18:45 - Den skaldede frisør - Palads
Klokken 21:50 - Kapringen - CinemaxX København
-----
[url=
[url=
Husk i øvrigt at være der til tiden, da forfilmen (La Luna) er bedre end selve filmen. :)
#15 Kviesgaard 12 år siden
#16 Collateral 12 år siden
#17 Twister 12 år siden
Considering program....analyzing....analyzing...
#18 Outbound Sith 12 år siden
Mht. Twisters program, så ville jeg springe let og elefant hen over "Den Skuffende Frisør".
Fox Mulder
#19 Riqon 12 år siden
Der er jo nok en grund til, at filmen appellerer specielt til damebladene, du nævner. Alene plakaten--ja, alene titlen--giver jo et klart signal om, at det her er fortællingen om en stærk kvinde. Og dét i sig selv gør jo ikke nogen god film, men det skal nok score point hos "Woman", "Eurowoman" og "Alt for Damerne", uanset om filmen i øvrigt er noget ved.
#20 Twister 12 år siden
Accepted!