“Martha Marcy May Marlene” er tydeligvis skruet sammen af nogle dygtige, ivrige filmskabere. De har skabt en virkelig god film, hvori især skuespillet imponerer. Udgivelsens ekstramateriale er nogenlunde, og lydsporet imponerer, men det er en stor skam, at transferet til tider er direkte rædselsfuldt, for det forhindrer seeren i at få en optimal oplevelse ud af denne ellers meget seværdige film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Ispep 11 år siden

Thomas E. Nielsen (10) skrev:
at noget har dog gjort at jeg 'kun' rater filmen 8/10


Det kan også være, at den type film den er og det den omhandler, blot ikke sagde dig til mere end 8/10? Den behøver som sådan ikke have nogle mangler? Ja, det ved du jo selv bedst, men forklaringen er måske ikke filmens mangler, tænker jeg?

Thomas E. Nielsen (10) skrev:
Der er mange måder og metoder at fortælle ting på og udvide vores chance for forståelse, uden at det skæres ud og nu


Det er der, men jeg synes de har ramt denne metode optimalt her, og inddraget mig som seer, og mere kunne jeg ikke forlange. Jeg synes den har tilpas med fornødne informationer, og dette er en film der behandler seeren, som instruktøren selv vil behandles, så alt er i den skønneste orden synes jeg.



Thomas E. Nielsen (10) skrev:
Jeg mener stadig den handler om både hvorfor og hvordan


Det har jeg også givet udtryk for. Dog vil jeg sige, at det primære er hvordan hun kommer videre. Det kan hun så ikke rigtigt. For filmen skildrer ikke åbenlyst ud, hvorfor hun blev en del af sekten. Det er jo det anmelderen ønskede lidt mere om.
Gravatar

#12 Hr. Nielsen 11 år siden

Ispep (11) skrev:
blot ikke sagde dig til mere end 8/10? Den behøver som sådan ikke have nogle mangler?
True words!

Ispep (11) skrev:
forklaringen er måske ikke filmens mangler, tænker jeg?
Svært at svare på. Jeg havde efter filmen som sådan ingen direkte kritik, uden at jeg aldrig fandt at historien udviklede sig til noget jeg ville kalde mesterligt. Men dog stadig tæt på, trods alt.

I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#13 Ispep 11 år siden

#12

Dens eksekvering af historien med at blande fortidens minder samt nutidens begivenheder, og uden at adskille de to, var et godt træk og noget som for mig hævede dette drama. Men jeg fandt også historien interessant fordi den rører nogle ømme punkter, og virker bare hudløs ærlig omkring det.
Gravatar

#14 Hr. Nielsen 11 år siden

Ispep (13) skrev:
Dens eksekvering af historien med at blande fortidens minder samt nutidens begivenheder, og uden at adskille de to, var et godt træk og noget som for mig hævede dette drama. Men jeg fandt også historien interessant fordi den rører nogle ømme punkter, og virker bare hudløs ærlig omkring det.
Jamen sådan havde jeg det såmænd også:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: