“Master and Commander” er nok den teknisk flotteste film der nogensinde er lavet i genren af historiske maritime dramaer. Det er en fornøjelse at se det minutiøse arbejde der er lagt i filmen for at få skibet og livet ombord til at fremstå så realistisk som muligt. Desværre mangler der et tilpas interessant drama til at udfylde det store hul mellem de flotte søslag, og der mangler nogle flere og mere afrundede karakterer end blot skibets læge. Alligevel skal “Master and Commander”, i kraft af dens gennemførte realisme, nok blive en klassiker inden for genren.
#11 smalieux 17 år siden
#12 chandler75 17 år siden
Min filmiske opdragelske savner stadig noget indre eller ydre konflikt, men jo bedre man lærer personerne at kende, jo mere træder de (og de mindre figurer) i karakter.
Det faktum, at den ikke er drevet af en udpræget konflikt, gør måske endda også, at den føles mere realistisk og dokumentarisk. Slutningen synes stadig lidt "flad", men det er nok ikke filmens skyld... Man kan jo håbe, at der kommer flere film i serien (desværre nok tvivlsomt).
Og så bliver den ikke mindst flottere og flottere for hver gang...
#13 duuk74 17 år siden
#14 Patriarch 17 år siden
#15 chandler75 17 år siden
#16 Patriarch 17 år siden
#17 filmz-Mizz-freak 17 år siden
#18 BN 15 år siden
Vi har tidligere ganske kort (i en anden, nu lukket tråd) talt om, hvor vidt 'Master and Commander - The Far Side of the World' er så god en film, at man bør eje den.
Jeg lånte den for nylig af nogle slægtninge, og jeg må give dig ret: Det er en virkelig god film, som jeg her anden gang nød hvert øjeblik af. Den fortjener at få nogle ord med på vejen. (Skriver en anmeldelse i nær fremtid.) Den er hermed røget på min liste over film, der skal indkøbes indenfor de næste 6 måneder.
#19 chandler75 15 år siden
#20 filmz-Utyske 15 år siden
Nej, billedet er ikke i top desværre, men lyden.. oh mama!