“Master and Commander” er nok den teknisk flotteste film der nogensinde er lavet i genren af historiske maritime dramaer. Det er en fornøjelse at se det minutiøse arbejde der er lagt i filmen for at få skibet og livet ombord til at fremstå så realistisk som muligt. Desværre mangler der et tilpas interessant drama til at udfylde det store hul mellem de flotte søslag, og der mangler nogle flere og mere afrundede karakterer end blot skibets læge. Alligevel skal “Master and Commander”, i kraft af dens gennemførte realisme, nok blive en klassiker inden for genren.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Kram 20 år siden

Skræmmer mig lidt at filmen skulle mangle indhold, men tror nu jeg vover mig ind og ser den alligevel. :) Hvis ikke for andet, så for de store sø-slag.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#2 filmz-Jepper 20 år siden

Traileren ser GODT NOK kedelig ud! De sidste to måneder er vi blevet slæbt igennem den HVERGANG man satte sig i biografsædet, men nu er det slut!!! Yahoooooooooooooo!!!!!

(Også derved også slut med angstenssved til surprise)
Gravatar

#3 Slettet Bruger [523013447] 20 år siden

Jeg synes nu traileren er ganske udmærket. Jeg er mere imod 5 minutters rekvalmer inden en forestilling når man allerede har betalt en høj pris.
Gravatar

#4 filmz-Erroneus 20 år siden

Eller et fordrag... wtf. sådan noget gider jeg bare ikke :) Det kan godt være man er taget til premiere osv., men at høre på en general snakke om krigen i somalia når den Black Hawk Down film man skal se, i forvejen er 45 min. forsinket :)

Anyway jeg syntes også traileren til den var kedelig, men efter jeg har læst et par anmeldelser og set et par andre teasere, ser den ret god ud.

ps. Jeffe er et rent spoilerdyr, pas på ham!!!
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#5 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

Fantastisk film! Russel Crowe og Paul Bettany spiller begge fremragende, og deres samspil er exceptionelt. Handlingen bliver, synes jeg, aldrig kedelig. Der er måske ikke så mange søslag, men vi er hele tiden tæt på personerne, hvilket gør at filmen føles intens hele tiden. Selve mandskabet på skibet er også bragt godt til live af relativt ukendte skuespillere, hvoraf den mest kendte nok er Billy Boyd (Pippin i en film ved navn Ringenes Herre..). Se den!
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#6 filmz-Plimmer 20 år siden

Jeg blev også posetivt overrasket. Ikke noget actionbrag, bare rigtig god underholdning.
Famous last words: What duck?
Gravatar

#7 filmz-RanDoMiZeR 20 år siden

Filmen er genial ! =)
Russell Crowe har virkelig levet sig ind i rollen i denne film, og jeg kan ikke rigtig finde nogen dårlige kommentarer om denne film.
--> SE DEN!! :D
Gravatar

#8 Kram 20 år siden

Nu fik jeg set filmen sidste torsdag, og som skrevet i artiklen, så er filmen utrolig realitisk, det hele er rigtig flot lavet.

Men personligt, synes jeg at filmen er til tider lidt for kedelig, og lidt for langtrukken, for meget dialog og for lidt action, men det er så igen, en personlig hældning til action siden. :)

De 2 søslag er utrolig flotte, og virkelig fedt lavet, det var absolut højdepunkterne i filmen.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#9 filmz-Professor X 20 år siden

Faktisk, realistisk film. Har allerede set den 2 gange, og har faktisk tænk mig at se den igen denne weekend. Alt er perfekt, der er ingen over dramatiserede taler/dialoger eller nogen åndsvag kærligheds historie. Peter Weir har virkelig været tro mod bogen. Russell Crowe, men især Paul Bettany spiller fantastisk.
Gravatar

#10 Patriarch 18 år siden

Så den for første gang her til morgen - ret fed film synes jeg. Flot velspillet og facinerende i dens tilsyneladende realisme.

Derudover er lyden super fed på DVD'en!
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: