For mine penge er budskabet i “Matrix” filmene så godt som forsvundet i virvaret af religiøse referencer og toptunet action. Tilbage står “Reloaded” og “Revolutions” som to udmærkede actionfilm, der dog ikke bryder normerne for genren på samme måde som det første kapitel gjorde. Værst af alt er, at de mange uforløste setups fra den første sequel ender med at trække ned på kvaliteten af den anden, og man må endnu engang ærgre sig over at Wachowski-brødrene ikke var i stand til at håndtere “Reloaded” anderledes. Eneste grund til at “Revolutions” alligevel slipper afsted med fire kameraer skyldes for det første, at dens actionsekvenser er så forbandet underholdende og for det andet, at den har den grundlæggende forhistorie fra både “The Matrix” og “Matrix Reloaded” i ryggen. Det er med til at hæve det mangelfulde plot i “Revolutions” op på et lidt højere niveau, hvorved summen bliver mere interessant end de respektive enkeltdele. Det er uden tvivl “The Matrix” der trækker langt de fleste point hjem i ovenstående regnestykke, og den originale film vil også fremover stå som noget helt unikt indenfor den moderne actiongenre.
Klik her for at læse meget mere om hele Matrix-trilogien.
#51 filmz-cko 21 år siden
Jeg synes godt om filmen, og er enig med Kadann i at den levere varen, selv om der er få ting som ikke er fantastiske, men helheden synes jeg godt om...
Reloaded er også bedre når man har set revolutions synes jeg...
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#52 filmz-Dexter47 21 år siden
Men alt i alt en kanon triologi! Nok den bedste Sci-Fi Triologi nogensinde! Men man skal nok se den mere end en gang før man bedømmer den...
#53 El vez 21 år siden
At Matrix-i-Matrix teorien er latterlig, er ikke det bedste argument jeg har hørt. Men hvad du så end synes om det, er det nu en gang den teori der redder filmen lidt for mit vedkommende, så den ikke falder helt igennem.
Jeg tror godt du kan regne med de fleste herinde, efter alle de diskussioner og fortolkninger folk har fremlagt, er ret godt inde i universet.
#54 Skobbolop 21 år siden
jeg vil da vove og påstå, at star wars trilogien er bedre end matrix.. :D de gamle film self.
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#55 Hal60 21 år siden
#56 filmz-Daniel_Logan 21 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#57 SpielbergFreak 21 år siden
Jeg har Animatrix og har set den nogle gange, men jeg bliver nødt til at se dem igen (og filmene) før jeg har helt styre på det.
I`ll Be Back.
#58 filmz-Kadann 21 år siden
Tag lige dele krig, kærlighed og religion og bland dem sammen i en film med hi-tech effekter, sat i en fremtidsverden.
Jeg tror ganske enkelt at folk har pisket en stemning op, som ikke burde være pisket op, og at folk ganske enkelt overfortolker filmene for grumt.
#59 SpielbergFreak 21 år siden
-:!!{SPOILER}!!:- for dem der ikke har set Revolutions!!
Jeg kan godt se at du på overfladen har ret og det er heller ikke at jeg (og måske andre) ikke forstår det overordnede og generelle, men ned til mindste detalje:
1. træf valg?
2. er Neo et program?
3. er oraklet ven eller fjende?
4. hvordan kommer smith ind i den virkelige verden?
5. hvorfor kan Neo bruge sine kræfter i den virkelige verden?
6. er den virkelige verden overhovet virkelig?
7. hvorfor kan Neo stadig se selvom han er blind?
og mange mange mange flere små ting. Jeg vil gerne forstå det hele.
#60 filmz-Funkymonkey 21 år siden
Det er en god ide at kigge i revolutions spoiler tråden her og endnu vigtigere i denne tråd som nok har den bedste/mest komplette fortolkning og analyse af matrix triologien, som jeg har set indtil videre.