Uanset om du ved, hvem Orson Welles var eller ej, bør du kaste et blik på “Me & Orson Welles” – det er en ekstremt velspillet affære, som stiller skarpt på en af filmmediets største ikoner. Dvd’ens AV-præsentation er udmærket. Det havde været oplagt at inkludere mere ekstramateriale om både Welles og filmens tilblivelse, men her er desværre blot en enkelt dokumentar og fire trailere.

Læs også Filmz Classics-artiklen: Orson Welles – Den store mand.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Outbound Sith 13 år siden

Rigtig god anmeldelse!

Dog er der måske en stjerne for meget, som fra min side skyldes, at Zac Efron basalt set stadig er HSM Zac med det samme kropssprog, som jeg havde håbet på bare var noget han havde tillagt sig til de film.

Men Christian McKay er fantastisk, og jeg er helt enig med det første afsnit i anmeldelsen. Hvis castingen af Zac Efron kan gøre, at bare en enkelt teenage-tøs bliver nysgerrig på Orson Welles, så har det faktisk været det hele værd...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#2 MOVIE1000 13 år siden

jeg kan ikke engang kende ham.
den skal nok blive interresant at få set.
#1 jeg tror han bliver den nye John Travolta :D
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3 filmz-Bruce 13 år siden

Så absolut en film, jeg må få set. Netop McKays rolle ser så Welles'ish ud, at det er utroligt og det er så absolut en af grundene til, at jeg må få set denne. Han ser ud som, ligner og lyder som Orson!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 wiseguy 13 år siden

McKay er intet mindre end fremragende som Welles og burde helt klart ha' høstet en Oscar nominering for rollen.
Filmen som helhed var jeg nu ikke helt så pjattet med 3/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#5 Tommy Kristensen 13 år siden

#2: Det håber jeg da ikke for ham. Der er godt nok langt mellem højdepunkterne for Travoltas vedkommende.
Gravatar

#6 MMB 13 år siden

Tommy Kristensen (5) skrev:
#2: Det håber jeg da ikke for ham. Der er godt nok langt mellem højdepunkterne for Travoltas vedkommende.


I det mindste er der da nogle højdepunkter i hans karriere! :P

Skriv ny kommentar: