Er du en af dem, som godt kan lide at have styr på klassikerne? Så er der ingen vej udenom “Metropolis”. Er du bare normalt filminteresseret, så har denne gamle traver stadig meget at byde på.
Er du en af dem, som godt kan lide at have styr på klassikerne? Så er der ingen vej udenom “Metropolis”. Er du bare normalt filminteresseret, så har denne gamle traver stadig meget at byde på.
Skriv ny kommentar:
#1 Lethal Injection 15 år siden
Ooh stum film ehh? Love them! Jeg har selv 5 derhjemme (inklusive Metropolis 2 disc edition) Min ynglings er The Cabinet of Dr Caligari :D
#2 filmz-Bruce 15 år siden
#3 Lethal Injection 15 år siden
#4 filmz-Bruce 15 år siden
#5 Lethal Injection 15 år siden
Jeg kan også forstå hvorfor nogen folk ikke kan lide stum film. Jeg mener, næsten alle stumfilm mangler scener fra filmen som der enten er forsvundet eller ødelagt. Den første gang jeg så Metropolis var når jeg lånte den på biblioteket og den udgave varede kun 115 minuter hvilket irreterede mig vildt meget! Når jeg så Kino udgaven var det en helt anden sag :)
#6 Antlion 15 år siden
Er al mellemtekst ikke også oversat til engelsk på Kinos udgivelse, i stedet for tysk?
#5:
Tjek MoCs BD-udgivelsen af "Sunrise", hvis du gerne vil have det bekræftet, at stumfilm også egner sig til BD-mediet.
#7 filmz-Bruce 15 år siden
#8 Skeloboy 15 år siden
Har også kun set en lille antal stumfilm(15-20 stk). En Top5 ville nok se sådan ud:
1: Passion De Jeanne D'arc, La
2: Sunrise - A Song of Two Humans
3: The Kid
4: Metropolis
5: Battleship Potemkin
Men det er sikkert og vist, at jeg skal have set mere op på stumfilm.
#9 Kviesgaard 15 år siden