Til gengæld leverer filmen rigeligt med underholdning gennem mange scener, og Manns eksplosive actionsekvenser er stadig forrygende udført og inkluderer bl.a. et storstilet shoot-out der næsten kan måle sig med det i “Heat”, samt hvad der muligvis er den bedst udførte variant af den klassiske Dirty Harry scene nogensinde.

Hvis “Miami Vice” ikke er på højde med Manns bedste kriminalfilm, så er den fortsat en veludført og æstetisk fornøjelse, kompetent skruet sammen af en instruktør der, ligesom sine helte, er den bedste til hvad han gør.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 El vez 18 år siden

#50 Har han ikke hugget fra Moby? Jeg synes jeg kan synge 'oh baby' på den der :)
(Den Moby sang der bliver spillet ved credits på Bourne filmene)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#52 filmz-maxhh 18 år siden

Du læser også politikken, kan jeg forstå... ;o)

Mvh

Max
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#53 filmz-vassago 18 år siden

Ja, i serien scorer sonny damer hele tiden, og de fanger sjældent de store forbrydere - så på det punkt er den meget tro mod serien.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#54 elwood 18 år siden

#51 Moby - Extreme Ways
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#55 filmz-pandora 18 år siden

I do indeed :)
"Iskrystaller, iskrystaller! Frys!"
Gravatar

#56 dolphinfriendly 18 år siden

En ganske udemærket film. Virkeligt flot håndværk og ofte meget underholdende, hvad man kan forvente af Mann. Efter min mening ryger den dog ned i hierakiet - "Manhunter", "Heat", "The Insider" og "Collateral" er langt bedre.

Farrel er komplet taktløs og overspillet, han er efter min mening medvirkende til at filmen visse steder falder igennem. I det hele taget er jeg virkeligt træt af at se hans jævne bidrag og begynder efterhånden at se den fremragende rolle i "Tigerland" som eneste ordentlige præsentation fra hans side.

4/6

Gravatar

#57 jessup 18 år siden

#56 har ikke set Miami Vice endnu - men Farrel imponere heller ikke mig generelt.
This is just until June
Gravatar

#58 filmz-yoshimura 18 år siden

#57 Han er da ellers fremragende i DareDevil :oD
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#59 dolphinfriendly 18 år siden

#58 Jaaah - og "Phone Booth"! ;)

Gravatar

#60 filmz-Bruce 18 år siden

Og Alexa.... forget it! 8-)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: