“Mick Øgendahl’s Undskyld!” er delt op i to dele: et forrygende stand-up show og en knap så fængende kortfilm. Men selvom filmdelen af Øgendahls seneste opvisning ikke imponerer synderligt, så er kvaliteten af selve stand-up rutinen god nok til at sikre i alt halvanden times rigtig god, anbefalelsesværdig underholdning. Udgivelsen er teknisk set fin, og ekstramaterialet er godt. For fans er udgivelsen naturligvis et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 The Insider 17 år siden

Hvis det havde været så slemt, var det ikke blevet beskrevet som "minimal udtværing" og billedsiderne havde bestemt ikke tilegnet sig en karakter på 4 :-) Nok nærmere 2... Din beskrivelse af macro-blocking er helt korrekt, men faktum er naturligvis stadigvæk, at de omtalte processer har resulteret i en minimal mængde udtværing, som bl.a. i kraft af dens bevægelighed netop resulterer i, at små dele af billedet fremstår en anelse 'tværet ud'. Det er ikke slemt (og slet ikke så slemt som f.eks. farveblødning eller lign.), men problemet er ikke fraværende.
War. War never changes.
Gravatar

#22 blahblah 17 år siden

Elendigt stand-up show. Nu har vi efterhånden set Mick Øgendahl tale mærkeligt nok, at folk bliver ved med at betale penge for at se det samme show om og om igen er mig en gåde.
Gravatar

#23 HonoDelLoce 17 år siden

#22 - nu er der jo nogen, der går ind for at høre, hvad han taler om.. Ikke blot, at han taler..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#24 blahblah 17 år siden

Mener du hans enormt pinlige forsøg på at give sit show lidt dybde? Et budskab?
For det er da godt nok det værste forsøg nogensinde. Det falder totalt igennem, og han formår på ingen måde at levere et budskab.

Eller mener du hans forudsigelige og enormt tamme vittigheder?
Gravatar

#25 HonoDelLoce 17 år siden

#24 - at din humor ikke stemmer overens med den, Mick Øgendahl repræsenterer, er jo ikke ensbetydende med, at alle andre finder det lige så uhyrligt..

Personligt synes jeg kun, at Mick Øgendahl har præsteret virkelig godt 2 gange (i Den Ægte Vare og i hans tidligere show Tåfræser), mens Undskyld for mig står ret anonymt tilbage i hukommelsen..

Derfor kan man godt nære respekt for manden, og det tydeligt store stykke arbejde, han har lagt i et show som dette..

Til gengæld nærer jeg noget lig nul respekt for en person som dig..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#26 blahblah 17 år siden

Jeg er sikker på at min verden bryder sammen imorgen på grund af din manglende respekt, men inden da kan jeg lige nå at komme med en kommentar.

Problemet når man ser en som Mick Øgendahl på scenen er at han bare står og skaber sig, og det kunne enhver idiot jo gøre. Der er intet intellegent eller overraskende over hans "jokes".

Men jeg er enig i at han er ret sjov i Den Ægte Vare.
Ud over det, så har det jo intet med humor at gøre at Mick Øgendahl forsøger, pinagtigt, at overlevere et eller andet budskab i Undskyld (og til dels også i Tåfræser hvor det virker en smule bedre), men at han totalt fejler.
Han forsøger at være dyb, uden at det lykkedes.

Det har intet med smag eller humor at gøre, det kan enhver jo se.

Jeg er sikker på at manden har lagt et stort stykke arbejde i sit show, men det er ikke ensbetydende med at han fortjener respekt.

Jeg er også sikker på at Uwe Boll lægger enormt meget arbejde i sine film. Det gør dem ikke bedre, og det gør ikke Uwe Boll til en filmskaber jeg har lyst til at respektere.

Derimod så respektere jeg at Mick Øgendahl forsøger at blande genrene, forsøger at gøre noget nyt, at det så ikke lykkedes er en anden sag.
Gravatar

#27 filmz-gofferoffer 17 år siden

Tydeligvis har det noget med humor at gøre, når der er så mange, der griner af det? Så bare fordi du ikke bryder dig om det, kan vi andre jo sagtens grine af det. Du konstaterer det som et faktum. Desværre er det en meningssag.

Jeg synes, Mick Øgendahl river sit publikum med, og når han endelig skaber sig, gør han det af en bestemt grund. Hvis han synes, en eller anden er en idiot, skaber han sig, som en idiot vil gøre for at understrege hans mening om personen. Det er jo klart.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#28 blahblah 17 år siden

Du forstår hvis ikke helt hvad jeg mener, så lad mig skære det ud i pap... igen.

Det at han prøver at komme med et budskab, har ikke noget med humor at gøre.
Om man synes er sjov eller ej, gør ikke nogen forskel for om hans "budskab" er godt eller dårligt, eller bliver leveret ordentligt. Da han prøver at komme med et seriøst budskab, ofte fortalt via jokes, men ikke altid.

Derfor kan man godt diskutere om hans budskab er ordentligt, om hans sjov er dybt, uden at tale om, om han er sjov eller ej.
DET har ikke noget med humor at gøre.

Om Mick Øgendahl er sjov, har noget med humor at gøre.

Og ud over det, så skaber Mick Øgendahl sig altid som en idiot, ligemeget hvem han prøver at være.

Gravatar

#29 filmz-ChesterB 17 år siden

6/6 herfra
er vild med den mand(?) han er sgu da for sjov seriøst mand
er næsten sjovere end Anden
forfeit the game stop the talkshow pride up the what your time to know
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow

Skriv ny kommentar: