“Milk” er måske ikke synderlig kontroversiel, men Van Sant har navnlig ved hjælp af Sean Penn skabt et portræt af et velmenende menneske, som er blevet til et ikon for bøssebevægelsen i USA. “Milk” er betagende og dybfølt fortalt og lader tilskueren varme sig ved filmens altruistiske ånd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Kruse 15 år siden

Dejligt med en god anmeldelse. Det er en film jeg ser meget frem til, da Gus Van Sant har imponeret mig meget med både Elephant, Paranoid Park og Good Will Hunting.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#2 ulrikc 15 år siden

Sean Penn er guddommelig i rollen som MILK.. Klar min favorit til en oscar for bedste mandelige skuespiller. Filmen må mok se sig overhalet af Slumdog Millonaire, der lige er den tand bedre ind MILK.
Gravatar

#3 Tylerdurden 15 år siden

Jeg fatter ikke at så mange falder på røven over Milk.
Ja, Sean Penn spiller godt og det resten af castet også. Men det er så også det.
Historien er ikke noget i sig selv. 4 gange prøver Harvey at blive valgt.
Og vi skal absolut se alle fire gange!
Det bliver lidt trivielt.
For mig er den til fire stjerner, måske enddag kun 3.
Sean Penn kunne godt vinde Oscaren, men min personlige favorit,
fra de film jeg har set, er Frank Langella som Nixon i Frost/Nixon.
Han gør det fremragende!
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#4 Patriarch 15 år siden

Synes du? Jeg synes hverken han ligner eller lyder som Nixon.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#5 Spanner 15 år siden

Jeg må tilslutte mig Langella som oscarvinder. Han nailer den helt perfekt som Nixon
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 Patriarch 15 år siden

Har i set noget med den rigtige Nixon? Det muligt jeg bare ikke har set NOK med Nixon så. Men jeg synes hans mangelde 'nixon' som jeg husker har var distraherende.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#7 Benway 15 år siden

Jeg er meget enig med anmeldelsen. Det er sjovt at en instruktør som Gus Van Sant, der formår at være så eksperimenterende i film som "Elephant", samtidig også så overbevisende magter mainstreamfilm så som "Good Will Hunting" og nu "Milk", som jeg egentlig synes er bedre.

Van Sant kan vitterlig det hele (når han da ellers holder sig fra Hitchcock) også lave et direkte og overbevisende portræt, som uden de store armbevægelser formår at få en til virkelig at holde af hovedpersonen, og som har et dybt inspirerende budskab, man skal være et skarn for at ignorere.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#8 lagoni 15 år siden

Fascinerende film. Skræmmende historie pakket ind i et godt skuespil og i særdeleshed god instruktion. Jeg kunne godt li' at den ikke svælgede i skuespillernes kendthed, men introducerede dem på samme måde som alle andre. Victor Garber er nok ikke lige den mest kendte fra filmen, men de fleste kender nok hans ansigt, men de første par gange han ses, er det meget diskret og han ses næsten ikke, hvor mange tit er vant til at folk der bare er det mindste kendt, bliver fremhævet så meget som muligt.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#9 mar16 15 år siden

sååååååeeeh? den handler altså ikke om mælk? fordi det da hvad man tror når det eneste man ved om en film er dens titel. en film der endda er nomineret til en oscar....
Gravatar

#10 Wangsgaard 15 år siden

Den er superfed!!! helt klart en af mine favoritter, men skal lige se de andre først før jeg er helt sikker. Sean penn er fantastisk og kunne Emile Hirsch være mere nuttet? think not.

Selvom man kender slutningen på forhånd synes jeg Gus formår alligevel at skabe spænding og slet ikke kedelig eller langtrukken undervejs.
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned

Skriv ny kommentar: