En fængslende film, som tør lidt mere end de fleste sportsfilm.”Million Dollar Baby” underbygges af en fin teknisk side med et transfer i topklasse og en rigtig god lydside. Ekstramaterialet hører til i den tynde ende, men det er ikke noget der trækker synderligt ned på en ellers flot udgivelse. Dertil er de andre elementer for gode.
#1 akerman 19 år siden
#2 ks 19 år siden
Jeg håber Clint Eastwood lever for evigt!
#3 pulse83 19 år siden
#4 filmz-Bruce 19 år siden
Jeg kan isåfald anbefale denne. En klar feel good film! :)
#5 akerman 19 år siden
I er ikke lige typerne der viger fra manuskriptet hva? ..
Det er nok ikke på filmz.dk man kan få en saglig diskussion omkring en film som Oscar-forsamlingen og IMDb dikterer at man skal kunne lide.
#6 chandler75 19 år siden
Skiftet gjorde at jeg ikke kunne involvere mig følelsmæssigt i sidste del, og det er synd, for det er en fantastisk film indtil da.
#7 filmz-Bruce 19 år siden
Unskyld, hvis det kunne opfattes bedrevidende. Det var ment på en humoristisk måde.
#8 chandler75 19 år siden
Jeg synes heller ikke det er overbevisende at Frankie går med på den så let. Maggie er blevet en slags substitut-datter for ham, han har allerede mistet en datter - og nu går han med til at miste en igen?
For Maggies vedkommende havde det været mere overbevisende hvis hun havde kæmpet med sin nye tilværelse i et par år - og Frankie ville selvfølgelig have været der for hende hele vejen - og så resigneret og valgt at dø. Men det har filmen jo desværre ikke tid til at vente på :)
#9 filmz-Bruce 19 år siden
Jeg ville uden et sekund betænkningstid vælge knappen, for min egen, men især min families skyld, selvom de nok ville synes det modsatte i starten.
Derfor er det jo også alt andet end let for Frankie. Har er pint og plaget af sine følelser og minder, sine katolske rødder og udsigten til et evigt liv i fordømmelse fordi selvmord er en synd. Alligevel viser han stor uselviskhed, da han tilsidst stopper maskinen.
Kunne ikke lade være med at tænke på mit eget barn og den smerte Frankie giver udtryk for i den scene. Det var nok så tæt på, hvad jeg, desværre, kunne forestille mig.
#10 elwood 19 år siden
Han får da aldrig fat i hende gør han? han lægger altid brevene ind i den æske han har i sit hus, jeg prøver lidt at se grunden til det med brevene, Det er vel hans datter han omtaler der hvor han "Ber til gud i starten" Jeg sidder lidt og tænker på om det var for at illustrere at på trods af hans hårdhed, så skal man allerede tidlig i filmen vide at han er blød indeni"
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"