Hayao Miyazakis næsten to årtier gamle “Min nabo Totoro” er ikke så visuelt overdådig som størstedelen af de kostelige animationsfilm, der vises i biograferne disse dage, men den er så afgjort mere opfindsom og charmerende. Det er forfriskende og endda inspirerende at se en familiefilm, som ikke blot er skruet sammen for at tjene penge på dyre legetøjsdukker, madpakker og nærtbeslægtede computerspil, men som simpelthen bare gerne vil fortrylle og fortælle en god historie. Selvom skiven ikke indeholder meget ekstramateriale, så er AV-præsentationen mere end hæderlig og udgivelsen ikke desto mindre anbefalet – især til folk, der har en barnlig sjæl eller børn i hjemmet.
#1 filmz-Le Samouraï 17 år siden
#2 Highland Park 17 år siden
Den forstod jeg så ikke lige... i mine øjne er Min nabo Totoro netop et fremragende, og enestående, eksempel på et værk, der er perfekt afstemt tidsmæssigt i forhold til sit indhold. Den er hverken et sekund for lang eller for kort. Desuden evner den, som kun få andre film, at få mig til at glemme alt om tid og sted og bare give mig hen til det vidunderlige univers. Aldeles fortryllende film...
Kan kun give dig helt ret #1 - det er også min foretrukne Miyazaki-film. :D
#3 Pytter 17 år siden
Nogle der ved hvornår Monoke-Hime udkommer på dansk dvd?
#4 Kiksmann 17 år siden
#5 Starbrow 17 år siden
Har været fan af den lige siden jeg så den
første gang som otte årig på DR.
#6 jesperhp 17 år siden
#7 POTC-girl 17 år siden
Det er helt sikkert en film der er værd at se..
#8 filmz-William Blake 17 år siden
#9 Wrangque 17 år siden
Nu vil jeg for alt i verden se alt hvad Miyazaki og Studio Ghibli har lavet.