Den italienske filminstruktør Guiseppe Tornatore er fra tid til anden hjernen bag ganske vellykkede italienske hjertevarme film med et kraftigt stænk af socialrealisme. Dog er det den over tyve år gamle “Mine aftener i paradis”, den midaldrende instruktør for alvor vil blive husket for. For nytilkomne er filmen et betagende dyk ned i filmhistorien og for gengangere et gudsbenådet gensyn. Uanfægtet er resultatet en milepæl i filmhistorien og i øvrigt bedste italienske film i nyere tid.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 fazz 14 år siden

Det er nedern der kun er filmen på denne udgivelse ! Men tror bare jeg beholder min 4 Disc Deluxe Edition fra England ;D

Men sindsyg god film!, er en i karakteren 6/6 Dette er en film alle filmelskere SKAL se!
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#2 Outbound Sith 14 år siden

Den får repremiere i Gloria i København i juni, så der har vi, der endnu ikke har set filmen (og skammer os over det!) chancen - endda i en biograf, der har den rette ånd og stemning til formålet. :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#3 fazz 14 år siden

Kæft hvor skal jeg se den igen! ;D Tak for INFO !
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."

Skriv ny kommentar: