Præcis som sin Tom Hanks-pilot så gør Clint Eastwood på papiret det rigtige. Tjek, tjek, tjek. En kendt Oscar-vinder i hovedrollen for en sand historie. Et flystyrt og en retssal. Men en tjekliste skaber ikke spænding eller drama. Den gør derimod, at folk overlever flystyrt, men det vinder ikke min opmærksomhed. For jeg kender den sikkerheds-procedure: Pust redningsvesten op i tilfælde af en Clint Eastwood-film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Therewillbeblod 7 år siden

Med Hr. Just som anmelder, vælger jeg ikke at spilde tid på at læse den og ser istedet frem til at se en film, af en fantastisk instruktør og med en fantastisk hovedrolle indehaver.

Hvor mange stjerner var det lige du gav Ghostbusters? Din douche?
Fuck Jurassic World!!
Gravatar

#2 Therewillbeblod 7 år siden

Jeg vil anbefale at læse en anmeldse af èn, som kan se bort fra Eastwoods private patriotisme:

http://www.theverge.com/2016/9/7/12826858/sully-mo...

Jeg er bestemt ikke enig med Eastwood, når han støtter Trump. Bestemt ikke.

Men det er lidt det samme som at sige at "Die Hard" var en dårlig film, som blot ville hylde den amerikanske helt, mod "de onde tyskere".
Eller at brokke sig over at gutterne i "Cool Runnings" - var ALT for glade for at komme fra Jamaica. Som anmelder burde man se på filmen og pakke sine private holdninger til instruktøren til side.

Jeg syntes bestemt ikke om Phil Anselmo, som valgte at heile og råbe WHITE POWER, fra scenen. Privat virker manden i bedste fald uvidende.
Men det ændre ikke på min holdning om mandens musik/kunst. Ligesom Polanski, som boller med sin niece, eller hvad det nu var han gjorde. Det var jeg heller ikke fan af. Er jeg fan af hans værker? Ja, bestemt.

Syntes generelt at folk skal komme over, det faktum at Eastwood er en patriotisk gut og bare se filmen.
Fuck Jurassic World!!
Gravatar

#3 Zabath 7 år siden

Det er da godt at du ikke lader din personlige holdning om instruktøren påvirke hvordan du oplever filmen, men ser den med åben sind og ingen forudindtaget meninger....
Gravatar

#4 X&O 7 år siden

Therewillbeblod (2) skrev:
Ligesom Polanski, som boller med sin niece, eller hvad det nu var han gjorde.


Det var Hitler du tænker på. Polanski bollede med en andens niece.

Ud fra traileren vil jeg dog give Morten ret i at den minder en hel del om Flight som efter min mening var en meget kompetent film.
Gravatar

#5 Therewillbeblod 7 år siden

X&O (4) skrev:
Det var Hitler du tænker på. Polanski bollede med en andens niece.

Ud fra traileren vil jeg dog give Morten ret i at den minder en hel del om Flight som efter min mening var en meget kompetent film.


Noteret! :)

Jeg tror bestemt også denne her lugter af Flight, hvilket ikke gør mig noget. Hans karakter er mere drenge-spejder end Denzels' - men der holder Eastwood sig jo til sandheden.

Som jeg har nævnt før, er jeg ikke fan af Eastwoods over patroisme, men syntes som anmelder at man skal kunne se mellem fingre med det og se filmen for hvad den er!

James Brown var jo også en skidt fyr, som tæskede konen, var utro konstant og generelt en usympatisk forretnings mand. Men når du sætter vinylen på og vipper med foden, så er det altså musikken man skal tage stilling til. Og jeg syntes mange anmeldere - siger mere om deres mening om Eastwoods kærlighed til the great US of A, end de siger om selve filmen.
Fuck Jurassic World!!
Gravatar

#6 Therewillbeblod 7 år siden

American Sniper, hvis man glemmer den frygtelig tilstand verden er i. Og hvis man ser bort fra at USA langt hen ad vejen, har skabt deres egne (og vores) problemer - og "bare" ser den som en film, om en almindelig bonderøv, som har det samme ønske som de fleste der stifter familie og vil slå sig ned, vel har. Nemlig at leve i frihed, i en verden vores børn trygt kan vokse op i.

Hvis man siger at toppen er "Full Metal Jacket", som er en klokkeklar 6 ud af 6. Så syntes jeg bestemt American Sniper, sniger sig op på 4/5 ud af 6. Hvis man bare så filmen for hvad den var. Og glemte at Eastwood sikkert gør honør for flaget i sin forhave, hver morgen.

Hvis Full Metal Jacket, var udkommet 12 år før den gjorde - havde en del hippie-anmeldere sikkert også sagt at den var "pro-krigs føring" og "over patriotisk, se os vi er gode og alle Charlierne er de onde"
Fuck Jurassic World!!
Gravatar

#7 Mads K 7 år siden

Hmm middelmådig film i min vurdering..

Mangler spænding over hele spekteret, og synes ikke instruktøren har gjort et godt job.

6/10 for gode effekter.
Gravatar

#8 zamm- 7 år siden

Morten Vejlgaard Just skrev:
Manden bag "De nådesløse" og "Mystic River" har nu ikke lavet en god film i snart 10 år.


Det er sjovt, for lige 3 linjer under, nævner du American Sniper. Men det er åbenbart ikke en god film?! En anmeldelse jeg ikke gider bruge tid på at læse!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#9 Therewillbeblod 7 år siden

"Manden bag "De nådesløse" og "Mystic River" har nu ikke lavet en god film i snart 10 år.
Morten Vejlgaard Just"



Så de her er "ikke gode film" ifølge Hr. Just

-Flags of Our Fathers, 2006
- Letters from Iwo Jima, 2006
-Changeling, 2008
-Gran Torino, 2008 (Really??! Hr. MORTEN JUST - vil du mene at Gran To-fucking-rino var en dårlig film??)
-Invictus, 2009 (dog mest pga Morgan Freeman)
-J. Edgar, 2011 (Jeg havde højere forventninger, end blev indfriet - men dårlig film? Nej)
-Jersey Boys, 2014
-American Sniper, 2014

Så alle de her film....er dårlige....Hr Just...er det det du mener?

Og den kvindelige - reboot, af Ghostbusters er god...den er god, ikke?
Fuck Jurassic World!!
Gravatar

#10 Cruelman 7 år siden

Hr. Just er manden der skal pensioneres fra at anmelde film. Det skulle han have været for nogle år siden. Han er en af de værste anmeldere jeg nok nogensinde er støt på! Når det er sagt vil jeg fortælle at man kan se frem til en fremragende fortælling, gode skuespillere og underholdning der er af den rette skuffe til den slags film det nu er ;) 4-5 stjerner ligger den til efter min mening, afsted med dig og nyd en god film og slet alt hva Just'en har bildt dig ind... Jeg er for, at han stopper sin "karriere" som anmelder!!

Skriv ny kommentar: