I “Mission: Impossible” den første dør hackeren en grum død, imens skurken har det rødeste blod på hænderne i et mørkt, gotisk Prag. I “M:I” den femte er hackeren den levende joke, der binder de mange stunts sammen, imens skurken hvisker ondt iført en rullekrave købt hos Dr. Evils skrædder. Det er forskellen på 1996 og 2015 – hvornår mon franchisen selvdestruerer?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 patrickjane 8 år siden

coftkohl (19) skrev:
Er stor fan af alle filmene, med nr2 som en klar sidsteplads.


Er helt enig I at nr 2 ligger sidst I rangeringen af filmene

1. Mission Impossible
2. Rogue Nation
3. Ghost Protocol
4. Mission Impossible 3
5. Mission Impossible 2

Gravatar

#22 Doctor Doom 8 år siden

"... taget den modsatte tur. Væk fra Brian De Palmas fortættede agent-thriller i førstefilmen fra 1996 til gradvist flere og flere glimt i øjet"

Helt uenig i, at denne franchise har taget en rutchetur. Stilen i 1'eren er markant anderledes end i de andre. Den er mere kunstig, synes jeg (Det er ikke negativt ment., men heller ikke positivt, blot en observation.) Men bortset fra det, så synes jeg både 3 og 4 er på niveau med 1'eren. Disse tre vil jeg hver især give små 5 stjerner af 6 mulige.

2'eren falder igennem med 2 1/2 stjerner af 6 herfra.

5'eren skal jeg se på onsdag.
Gravatar

#23 ietord 8 år siden

Jeg var rigtig godt underholdt af denne film. En gedigen spionfilm, der holdt mig fanget hele vejen igennem.

4/6 stjerner herfra.
Gravatar

#24 ietord 8 år siden

Nu kan man jo også læse sig til i tråden, at anmelderen ikke rigtig kunne lide andre af M:I-filmene end 1'eren, så hvis man kan det, skal man nok bare ignorere denne anmeldelse...
Gravatar

#25 Doctor Doom 8 år siden

Doctor Doom (22) skrev:
"... taget den modsatte tur. Væk fra Brian De Palmas fortættede agent-thriller i førstefilmen fra 1996 til gradvist flere og flere glimt i øjet"

Helt uenig i, at denne franchise har taget en rutchetur. Stilen i 1'eren er markant anderledes end i de andre. Den er mere kunstig, synes jeg (Det er ikke negativt ment., men heller ikke positivt, blot en observation.) Men bortset fra det, så synes jeg både 3 og 4 er på niveau med 1'eren. Disse tre vil jeg hver især give små 5 stjerner af 6 mulige.

2'eren falder igennem med 2 1/2 stjerner af 6 herfra.

5'eren skal jeg se på onsdag.


Nu har jeg set den, og jeg vil give den omtrent samme karakter som de øvrige (på nær den svage 2'er). Jeg er er på mellem 4 og 5 stjerner. Skønt at se en filmserie overleve en svag 2'er og komme igen, med en stærk 3-4-5.

Jeg napper også 6'eren.
Gravatar

#26 Alex- 8 år siden

100% enig med anmeldelsen her.
Forstår ikke tanken om at give sidekicks unødvendigt meget opmærksomhed (Simon Pegg her og eksempelvis Jeremy Renner i Age of Ultron). Det fungerer ikke, især ikke her hvor Simon Pegg åbenbart er blevet idiot og ikke kan gøre sit arbejde. Man tilslutter sig næsten tanken om at lukningen af IMF nok ikke er en dårlig idé..
Højdepunkterne for mit vedkommende var klart Hunts dykkertur og køretur. Ærgerligt at introen med flyvet ikke blev hvad den kunne have været.

Derudover var slutscenen med den overstereotypiske hæse skurk seriens absolutte lavpunkt. Han beslutter sig åbenbart for bare at ville slå Hunt ihjel alligevel, og hvor kom glasboksen fra? Den havde Hunt lige liggende i sin båd eller hvad, og netop lige planlagt den rute på forhånd? Husker heller ikke at der nogensinde kom et låg på. Derudover imponerende at han kan skyde på ruden uden hverken petroner eller projektiler.


1. Ghost Protocol
2. III
3. I
4. Rouge Nation
5. II
Gravatar

#27 Doctor Doom 8 år siden

Scorpion (26) skrev:


1. Ghost Protocol
2. III
3. I
4. Rouge Nation
5. II


Jeg er enig så langt som i din prioriterede rækkefølge. Min verden ligger 1-4 pladsen dog tæt, mens sidstepladsen (MI2) ligger langt fra de andre.

Skriv ny kommentar: