I “Mission: Impossible” den første dør hackeren en grum død, imens skurken har det rødeste blod på hænderne i et mørkt, gotisk Prag. I “M:I” den femte er hackeren den levende joke, der binder de mange stunts sammen, imens skurken hvisker ondt iført en rullekrave købt hos Dr. Evils skrædder. Det er forskellen på 1996 og 2015 – hvornår mon franchisen selvdestruerer?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 zamm- 8 år siden

Det sker igen og igen og igen! Hvorfor skal du absolut lave smart-ass krydshenvisninger til andre film, jeg forstår det ikke!

"I stedet må vi nøjes med en svensk bølle med øgenavnet Knoglelægen – en fjern slægtning til Oddjob og Jaws måske?"

OK! Problemet er, at jeg ikke ved om det er godt eller skidt. Faktisk behøver du ikke bedømme dette. Lad det da være op til seeren selv!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#2 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#1 Hej, nu indleder jeg jo med at spejle M:I i Bond, så synes jeg, det er fair at fortsætte det fokus ved at spejle i to Bond-skurke, så læseren har en idé om, hvilke skurke-typer vi har med at gøre denne gang. Om det er godt eller skidt, må man selv vurdere.
Gravatar

#3 MartinEH 8 år siden

Personligt synes jeg, at det er en god anmeldelse - tusinde tak :-)

Lige for at få klarhed - hvor vil du sige, at den ligger i forhold til de andre 3? (taget i betragtning at 1'eren er eksluderet, da den er den bedste;-)).
Gravatar

#4 patrickjane 8 år siden

Er nu sikker på jeg nok skal blive stærkt underholdt. Anmeldelse eller ej. jeg danner heldigvis altid mine egne meninger om de film jeg ser. M:I franchisen er i min verden fantastisk underholdning i særklasse, netop fordi at der er fed overdrevet action og humoren er lige i øjet (vi kan jo ikke alle have samme humor;o) ) Franchisen har aldrig påstået at den har opfundet den dybe tallerken. Se dem for det de er. Superfed underholdning, hvor jeg gerne ofrer en Hund på billetten;o)
Gravatar

#5 danish99 8 år siden

Her er en mere seriøs og klog anmeldelse.

http://twitchfilm.com/2015/07/review-mission-impos...
King
Gravatar

#6 Stetso-G 8 år siden

Hej Morten, jeg vil lige minde dig om, at det er meget mere lækkert at læse ting, hvor udsagnsled og grundled ikke kommer for langt væk fra hinanden.

Det her:
"..en film, der ikke minder så lidt om Brosnans Bond-film."
kommer til at læses som det omvendte af, hvad du formentlig mente:
En film, der minder ikke så lidt om Brosnans Bond-film.

Køb og læs denne bog. Jeg tror den vil falde i din smag og give dig nogle tips til at udvikle din skrivestil. Det er tydeligt, at du går op i sprogets finurligheder på skrift, så det er en henvisning af den mest oprigtigste slags.

Bedste hilsen
Gravatar

#7 Geekalot 8 år siden

Er du dansk lærer ? hvis ja så her jeg sommer ferie og du bedes vente med at rette folks kryds og bolle sætninger tak :)
Gravatar

#8 Stetso-G 8 år siden

På ingen måde dansklærer. Jeg bryder også mange retskrivningsregler på daglig basis.
Og det Morten gjorde, er heller ikke ukorrekt. Tror jeg. Men jeg går da op i at skrive nogenlunde forståeligt, hvilket jeg også tror, Morten gør. Jeg laver også selv ovennævnte ombytning af ord fra tid til anden uden at tænke så meget over det.
Men der beklages selvfølgelig på bestyrelsens vegne, at sommerferien er forstyrret. :-)
Gravatar

#9 Geekalot 8 år siden

hehe :) du lød bare lige lidt som en dansk lærer et øjeblik der hehe
Gravatar

#10 moulder666 8 år siden

Geekalot (9) skrev:
hehe :) du lød bare lige lidt som en dansk lærer et øjeblik der hehe


Det er nu også meget hyggeligt at have anmeldelser der giver mening. ;-)

Personligt kunne jeg nu også godt tænke mig, at der bliver skåret ned på de afsindigt mange referencer til andre film - det er næsten som om man ikke kan se en film uden at skulle sætte den i reference til alle mulige andre.

Ved en action-film kunne jeg godt tænke mig at vide:

Er skuespillet godt? Hvad med plottet? Effekterne? Er der kemi mellem hovedrolleindehaverne? Den slags småting. Ikke hvorvidt der er "Fast & Furious"-for-meget-action og et ufrivilligt skær af "Austin Powers".
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Skriv ny kommentar: