Summa summarum: Gå ind og se “Modig”. Det er en helt igennem dejlig og flot film, fyldt med farverige karakterer, underskønne animationer og modig nytænkning. Den formår at være en både dyb og uhyre underholdende affære, der appellerer til samtlige aldersgrupper, og det er dejligt at se, at børnefilm stadig kan promovere god moral i en tid, der ellers er kraftigt præget af populære, prætentiøse kendisser og stereotype kønsfremstillinger. Vi anbefaler i øvrigt, at I ser filmen i 2D, da den tredje dimension er ligegyldig og dybt forstyrrende under mange af de flotte panoreringer i skoven.
#1 loki 12 år siden
Modig 2D: dansk tale
Modig 3D: dansk tale
Modig 3D: engelsk tale
Så... tis. Direct2Download.
Edit: Yeps, snakkede lige med NF, og fik bekræftet at det er som skrevet. Virkelig genialt.
#2 Lehrmann 12 år siden
Personligt fortæller traileren mig om en film med for lidt eksistentialisme som Pixar ellers leverer, når de er bedst, men som her ser ud til at blive overskygget af "Shrekomik". Jeg kan selvfølgelig tage fejl, og det er vel næppe en dårlig film.
#3 elwood 12 år siden
Kelly Macdonald
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#4 Morpheus 12 år siden
Tarantrier, så du den på dansk eller engelsk? Ville nemlig gerne se den på engelsk, men da det er uden undertekster af nogen art, er jeg bange for at misse for meget, når det nu er skotske accenter der bliver snakket med og det er selvom jeg er rigtig habil i det engelske sprog. Dansk kunne jeg ikke forestille mig giver den samme magiske følelse, som hvis jeg så den på engelsk.
#5 Tarantrier 12 år siden
#6 doom WAD 12 år siden
#7 gi-jones 12 år siden
Til gengæld var jeg som andre tvunget til at se den i 3D og det var faktisk én af de dårligere 3D-oplevelser jeg har haft. Den er en langt mørkere film end de fleste animationsfilm, og det får virkelig problemerne ved 3D-teknologien til at træde frem. Gid de da ville stikke det skrald op hvor solen aldrig skinner.
#8 Neranders 12 år siden
Det tekniske og håndværksmæssige har jeg ikke en finger at sætte på. Hvordan Pixar gang på gang overgår sig selv visuelt, er mig en gåde, men jeg klager ikke. At indtage Brave med øjnene er ren og skær nydelse. Hår, pels, tøj, landskaber, alt; smukt! Rørende smukt og gennemført ned til mindste detalje. Musikken ligeså fortrinelig og stemningsfuld. Det eneste, der ødelagde hele illusionen om et oldtidens skotsk rige med sit eget startende ungdomsoprør, var udskiftningen af den flotte skotske accent med rigsdansk.
Forudsigelig affære, omend en af de bedre af slagsen. Angående karakter, er jeg i tvivl, men den gennemgående underholdende og positive oplevelse lander på 7.5/10.
"That's rough, buddy."
#9 Kochie 12 år siden
Mit hoved er virkelig ved at skrue sig selv af soklen i forsøget på at forstå det indlæg. Men inden, jeg begynder at slå gnister, må jeg hellere spørge:
Hvor mange Pixar-film, har du set?
Når Pixar er bedst, laver de film, der uden sidestykke kryber helt ind under huden på mig og nægter at gå igen.
Den samlede historie i Toy Story er mageløs, og det er altså tre film med hver deres unikke handling, hver deres temaer og hver deres (mange, mange) højdepunkter.
De film af Pixar, jeg agter mindst fra dem, er stadig bedre end så mange andre film, jeg har set, og med Wall-E og Up har firmaet flyttet grænserne for vestlig animeret familieunderholdning til en tinde så højt oppe, at jeg efterhånden har svært ved at tro, at nogen andre filmskabere kommer i nærheden af dem.
Jeg kan den dag i dag ikke se introen til Up, uden at tårerne bare begynder at trille. Jeg aner ikke, hvad de har puttet i den stumme introduktion til en så simpel og stadig så universel, fantastisk og smuk kærlighedsfortælling. Men jeg er glad for, at jeg ikke ser den hver dag. Så ville mine tårekaneler tørre ud.
#10 Tarantrier 12 år siden