Begge roller besidder begge en selvreflekterende holdning, som perfekt matcher filmens egen selvrefleksion, men til trods for den analytiske tilgang så er det dog først og fremmest filmens følelsesfulde udtryk, der drager én ind. At vi ved så lidt om personerne åbner for muligheden for at tolke os selv ind i rollerne. Pludselig sidder man ganske uventet påvirket og dybt bevæget tilbage, og ikke mindst afslutningen er fuldstændig hjemsøgende. Jeg kan simpelthen ikke mindes en nyere film, som jeg har haft så stor lyst til omgående at gense som denne.

Hvorvidt autenticitet er det afgørende eller i bund og grund ligegyldigt er vanskeligt at svare på, men en ting ved jeg dog uden den mindste rysten på hånden: “Mødet i Toscana” er filmkunst af den ægte slags.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Twister 12 år siden

Dette kunne meget vel blive min første Kiarostami-film oven på så flot en anmeldelse!
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#12 Antlion 12 år siden

Skeloboy (5) skrev:
#4 - hvor kan de ses?


Artificial Eye og Facets har udgivet alle 3 på VHS.
Gravatar

#13 Skeloboy 12 år siden

#12 - ah, har desværre ikke en VHS-maskine mere...men har dog fået mange tilbud om en gratis en :)...har ca. 200 VHS-bånd i kælderen...
Gravatar

#14 Antlion 12 år siden

Skeloboy (13) skrev:
ah, har desværre ikke en VHS-maskine mere...


Det er da et must, når du bevæger dig ud i det obskure. :)
Gravatar

#15 Skeloboy 12 år siden

#14 - hehe, det gør jeg heller ikke 100% jo :)

Skriv ny kommentar: