Det mest originale ved “Mørkets vogtere” er muligvis brugen af det russiske sprog. Men filmen er tydeligvis skruet sammen af en række ambitiøse folk med talent og stor interesse for deres arbejde. Man bliver let draget ind i den enestående russiske underverden, som filmen portrætterer flot. Hvis man kunne lide “Blade”-filmene, og ikke har noget imod at få serveret sin fantasy-underholdning på et andet sprog end engelsk, er denne dvd et must. Selvom manglen på ekstramateriale måske mest af alt retfærdiggører en udlejning frem for et køb.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Kadann 17 år siden

#18 -

Hvis du læser indlæg herinde, burde det være gået op for dig at folk for det meste sætter pris på film, uanset hvor i verden de kommer fra.

Jeg gennemgik f.eks. min egen samling for noget tid siden, for at se hvordan det ser ud med film fra forskellige lande og der er faktisk ikke en eneste hylde på mine dvd-reoler (lige med undtagelse af den reol der huser tv-serier), som ikke har film eller dvd-udgivelser fra min. 3 forskellige lande.. og det skal i den sammenhæng siges at jeg ikke er specielt vild med danske film, så de fylder på ingen måde op i samlingen.

Mit indtryk er at folk herinde generelt har været på den asiatiske bølge, før den lugtede af mainstream i danmark og faktisk sluger et hvilket som helst sprog, blot filmen er god.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#22 duuk74 17 år siden

Elendig film. Rodet, forvirrende og uoriginal.
100.000 lemmings can't be wrong

#23 17 år siden

16: "Forklar lige det med tekstningen. Det lyder interessant."

17: "undertekster, som kommer frem løbende, som folk taler"

Kommentar: Nå! Fedt! Det er da noget helt nyt!

Øhh...
Gravatar

#24 *Iceman 17 år siden

@ #23

Person siger "Hey, Det regner i dag" og vedkommende svarer "Ja - Det gør det sørme også"

Så ville teksen normalt så således ud

Hey, Det regner i dag
Ja - Det gør det sørme også

I Nochnoy Dozor, fader teksten løbende frem, så hele sætningen ikke står der med det samme, men 'løbende som folk taler'.

Håber det giver mere mening.

Kan ikke forstå hvorfor folk mener den er uorginal. I forhold til andre vampyrfilm/bøger er det en ny tilgangsvinkel.

Godt nok er plottet set en del gange før, men er det efterhånden ikke ved at være standard i de fleste hollywood film - 2 racer der kæmper om styrer (de gode på den ene side og de onde på den anden side - som altid har lidt flere kræfter) Man bliver altid belønnet som ond person, desværre er alle onde personer ikke helt så smarte som de gode. Pøblen er dum, men individet er klogt.

George Lucas har lavet 6 film de bygger på samme koncept med det frie styrer mod diktaturmagten ;-) Underholdningsværdien var god og og ligeledes effekterne.
"Well, I'm gettin' something really special too. And by special I don't mean special like that Kleinaman boy down the street. More special like...

#25 17 år siden

24: Ok, nu forstår jeg. tak.

Jeg synes bare filmen var uinteressant og havde tåbelige effekter. Man kan da ikke tage det alvorligt, når man bremser så hårdt, at en bus slår en saltomotale. (Det var deromkring, at jeg og vennerne valgte at skride fra filmen)
Gravatar

#26 filmz-kaotmus 17 år siden

Jeg kunne godt lide stemningen, og at alt var så lurvet og slidt. Jeg synes, de får noget godt ud af at den foregår i Rusland.

Jeg tænkte ikke så meget over effekterne - i mine øjne formidlede de historien fint. Jo mindre jeg tænker over effekterne undervejs, jo bedre.

Den mytologiske baggrund for filmens handling er so-so. Det er ikke decideret uoriginalt, men det er heller ikke sindssygt spændende eller nyskabende.

Plottet er til gengæld noget rod. Det starter meget godt, men omkring halvvejs bliver det svært at følge med i - ikke på grund af sproget (ser også mange asiatiske og ikke-engelsk sprogede film), men fordi plottet springer rundt og sammenhængene er dårligt forklarede.

3/6
Gravatar

#27 filmz-Bruce 17 år siden

Jeg kan jo nok ikke udtale mig helt, da jeg ikke orkede at se filmen til ende. Men det jeg så, stank. Slaget i starten kunne have været en optagelse til DRs Gøngehøvdingen med Pilmark og Pallesen, det var ret morsomt. Resten jeg så var i samme kvalitet, så omkring 30 minutters mærket røg den af.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#28 hey now 17 år siden

En vaskeægte stinker...virkelig elendig film! Og det slag i starten, haha, jeg var færdig af grin, det var så elendigt lavet.
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#29 dolphinfriendly 17 år siden

#27+28 Ja...jeg ved heller ikke hvad det lignede. 5.b der skulle ud og slå katten af tønden eller noget i den stil.

Gravatar

#30 filmz-calledrengen 17 år siden

Til tider er den god, effekterne er gode nok. historien er fin nok og skuespillet er da okay.
men den er rodet, meget rodet. selve filmen som helhed stinker fakkertalt pæn meget. Jeg så den med engelske undertekster og jeg fattede en særlig meget!!

Men jeg ville gerne se den blive filmatiseret af et større selskab fra USA. så tror jeg den ville blive rimelig god :)
Calle

Skriv ny kommentar: