Det mest originale ved “Mørkets vogtere” er muligvis brugen af det russiske sprog. Men filmen er tydeligvis skruet sammen af en række ambitiøse folk med talent og stor interesse for deres arbejde. Man bliver let draget ind i den enestående russiske underverden, som filmen portrætterer flot. Hvis man kunne lide “Blade”-filmene, og ikke har noget imod at få serveret sin fantasy-underholdning på et andet sprog end engelsk, er denne dvd et must. Selvom manglen på ekstramateriale måske mest af alt retfærdiggører en udlejning frem for et køb.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hal60 17 år siden

Syntes godt nok at filmen er blandt det værste lort jeg nogensinde har set... But each to his own.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#2 filmz-00anden 17 år siden

Hmm... det synes jeg godt nok også...

var inde til forpremieren på den på Fisketorvet (CineMaxx). Synes den var ligegyldig og synes også at plottet var rodet fungere ikke rigtig...

Kan faktisk dårlig genkalde mig hvad filmen handler om nu...
Bare min mening... :)
Gravatar

#3 filmz-JuuL 17 år siden

Kan kun tilslutte mig nr. 1 & 2.

sikker en gang hø.
Gravatar

#4 DarkLight 17 år siden

Man burde da næsten se den. Bedre karakter end X Men and all...
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#5 m 17 år siden

og måske for at få genopfrisket sit russiske lidt ;-)
The 21st century is when everything changes. And you gotta be ready.

#6 17 år siden

Anmelderen skriver: "Nogle vil måske mene, at slutningen er lige lovlig uforløst".

Det kunne ikke være ere korrekt, jeg skred nemlig fra bio'en to tredjedele inde i filmen.
Gravatar

#7 filmz-Kiwwy 17 år siden

Alle tiders største russiske biografsucces er en medrivende vampyr-horror-fantasy-action-thriller om kampen mellem lysets og mørkets magter i dagens Moskva. Den evige strid blev ellers sat i bero for tusind år siden, og våbenhvilen er siden blevet overvåget af specielt udvalgte grupper, men spændingen mellem godt og ondt gnistrer igen og truer med at bryde ud i lys lue, da udefrakommende elementer begynder at blande sig. Den ambitiøse, originale og veldrejede film er baseret på en bestseller-romanserie af Sergei Lukyanenko. "...der er smæk for skillingen i den stemningsfulde film, som også er fuld af blærede special effects, og man keder sig ikke et sekund" (Christian Monggaard i Information).

Gravatar

#8 wiseguy 17 år siden

Tilslutter mig aldeles klagesangen om at filmen er det argeste lort! Den er et simpelt opkog af amerikanske film som Blade og Underworld med et twist af Matrix hist og her.
2/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#9 filmz-yoshimura 17 år siden

#8 Jeg er helt enig med dig i, at den er et opkog af andre ideer, der bare er udført bedre andetsteds. Ideen er god nok, og jeg ville gerne læse Sergei Lukyanenkos bog, som meget snart foreligger i engelsk oversættelse (den 6. juli). Men filmen kan jeg ikke give mere end 3/6.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#10 Vestas 17 år siden

Jeg har læst, at underteksterne på den engelske dvd-udgave nærmest er en integreret del af filmen. Har de lavet det samme med de danske undertekster på denne udgivelse?
You can just hang around outside in the sun all day, tossing a ball around, or you can sit at your computer and do something that matters! - Cartman

Skriv ny kommentar: