Som sportsfilm adskiller den sig ikke mindst fra de mere konventionelle ved kun sjældent at begive sig på banen. Dem, der forventer et typisk energidrænende klimaks, vil formodentlig blive en anelse frustrerede over filmen, som til trods for sine mange sjove og underholdende stunder har en overraskende melankolsk og sober tone. Trods filmens høje niveau må jeg dog indrømme, at jeg forlod biografen med lige så lidt interessere for baseball, som jeg havde, da jeg trådte ind – men som en intelligent film om begivenhederne bag facaden er det stadig ikke til at overse, at “Moneyball” er et rent vinderslag.
#11 MMB 12 år siden
#12 Babo84 12 år siden
Ifht det er et autentisk drama, så er det ihvertfald så optimalt og smukt gengivet igennem naturligt lysopsætning og eminent kameraarbejde. Vi tror på det vi ser. Fantastisk synes jeg.
#13 MMB 12 år siden
#14 Babo84 12 år siden
Igen. Det er en afdæmpet film. Og ifht det den vil have os til, så lykkedes det optimalt. Enkelt, men hamrende troværdigt og smukt. Og det er også kunst. Det behøver ikke være "påtrængende". Scenen hvor Pitt sidder alene på tribunen er klasse.
#15 moulder666 12 år siden
Og ja - baseball interesserer mig stadig ikke, men filmen og universet var fængende!
#16 wiseguy 12 år siden
Den skal ha’ 4/6 herfra, men jeg tvivler på, at jeg nogensinde smider den skive i afspilleren igen.
#17 lordsasa1 12 år siden
#18 The Flash 12 år siden
#19 Kochie 12 år siden
I så fald hader jeg dig ^^
Så er det ligesom fair.
#20 Slettet Bruger [1543670319] 12 år siden