De fleste filmentusiaster lader enten til at elske eller hade “Moulin Rouge!”. Personligt er jeg fuldstændig forgabt i Baz Luhrmanns forrykte og forførende musical, som er læsset med henrivende billeder, fabelagtig musik og dragende drama. Alle fans bør eje denne Blu-ray. Både skivens transfer og lydspor imponerer, og ekstramaterialet besvarer alle ens spørgsmål om produktionen. Der udkommer næppe mange udgivelser i år, som er mere uundværlige end denne.
#1 Hr. Nielsen 13 år siden
#2 Sweetiebellefan 13 år siden
Et af sidste årtis bedste film.
#3 Bruce 13 år siden
Af den demo jeg har set, så ja, så er det et transfer, som har sine styrker og svagheder. De mættede farver giver filmen et unikt og på grænsen til et vulgært look, som passer til filmens nærmest dekadente udskejelser. Den varierer dog i skarphed og især sekvenser med mange mørke objekter (jakkesæt og smokings) og blåt flouriserende lys, er detaljerne ikke overvældende og der kan endog forveksles med edge enhancement, hvilket dog formentlig blot er konturerne af lyssætningen.
Eftersom denne titel var brugt af Fox i en nylig reklame for deres blu-ray referencer, så var jeg noget undervældet af niveauet. Men jeg lader tvivlen komme til gode og må snart selv få syn for sagen.
#4 dslacker 13 år siden
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
#5 DjBeau 13 år siden
De første 20-30 minutter er helt anderledes end resten af filmen. Jeg kan også huske, jeg var meget overvældet, da jeg så den i biffen i sin tid, men det er sidenhen blevet en af mine yndlingsfilm. Se den!
#6 Collateral 13 år siden
Jeg kan dog næsten ikke bære "Like a Virgin", og den måde den udføres heri. Det er det ringeste øjeblik i filmen.
#7 wimmie 13 år siden
Èn af mine absolutte yndlingsfilm.
#8 Outbound Sith 13 år siden
I modsætning til flere andre er jeg vild med den første halve time. Faktisk synes jeg, at filmen går lidt i stå derefter. Medley'et af kærlighedssange, der slutter med "I Will Always Love You" på toppen af elefanten, er IMHO filmens absolutte højdepunkt. Men hvilket højdepunkt! Det burde være tåkrummende kitsch, men jeg må bare overgive mig totalt. :)
Og så er det lige gået op for mig, at TV-serien "Glee" slet ikke er "High School Musical" med et twist - en sammenligning, der ikke overbeviser ret mange tvivlere til at se den. "Glee" er i stedet en lettere nedtonet "Moulin Rouge" i et high school-miljø. :)
Fox Mulder
#9 The Insider 13 år siden
#10 Wangsgaard 13 år siden
Efter andet kig synes jeg den er helt fantastisk, og bliver helt forelsket i McGregor hver gang