De fleste filmentusiaster lader enten til at elske eller hade “Moulin Rouge!”. Personligt er jeg fuldstændig forgabt i Baz Luhrmanns forrykte og forførende musical, som er læsset med henrivende billeder, fabelagtig musik og dragende drama. Alle fans bør eje denne Blu-ray. Både skivens transfer og lydspor imponerer, og ekstramaterialet besvarer alle ens spørgsmål om produktionen. Der udkommer næppe mange udgivelser i år, som er mere uundværlige end denne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hr. Nielsen 13 år siden

Jeg må også bekende kulør og indrømme at jeg elsker denne film. The Insider rammer fuldstændig den følelse jeg også fik dengang jeg så den i biografen, begge gange, med endnu en velskrevet og dejlig personlig anmeldelse:) Tak for det!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#2 Sweetiebellefan 13 år siden

10/10

Et af sidste årtis bedste film.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#3 Bruce 13 år siden

Jeg må se, om jeg ikke en dag kan få taget mig sammen til at overstå de første 30 minutter, som jeg betragtede som nærmest en pinsel, første gang jeg forsøgte at se den. Flere af mine venner har forsøgt at overbevise mig om, at det "bliver bedre" derefter, så selvfølgelig er det en mangel i min opdragelse, at jeg ikke har fået set den til ende.

Af den demo jeg har set, så ja, så er det et transfer, som har sine styrker og svagheder. De mættede farver giver filmen et unikt og på grænsen til et vulgært look, som passer til filmens nærmest dekadente udskejelser. Den varierer dog i skarphed og især sekvenser med mange mørke objekter (jakkesæt og smokings) og blåt flouriserende lys, er detaljerne ikke overvældende og der kan endog forveksles med edge enhancement, hvilket dog formentlig blot er konturerne af lyssætningen.

Eftersom denne titel var brugt af Fox i en nylig reklame for deres blu-ray referencer, så var jeg noget undervældet af niveauet. Men jeg lader tvivlen komme til gode og må snart selv få syn for sagen.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#4 dslacker 13 år siden

Glimrende anmeldelse - og nu The insider selv nævner det eneste original nummer (Come what May), så kan jeg i den forbindelse nævne, at den eneste grund til at David Baerwald (Komponisten) blev snydt for MINIMUM en oscar nominering for nummeret var at den af uransagelige årsager blev diskvalificeret, da den oprindelig var skrevet til Luhrman's Romeo & Julie film (hvor den slet ikke blev brugt...). Rygter vil vide at det skyldes at Baerwald var upopulær da han havde været for åbenmundet politisk overfor Sting (og sagt han var en hyklerisk poser)...
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#5 DjBeau 13 år siden

Bruce:

De første 20-30 minutter er helt anderledes end resten af filmen. Jeg kan også huske, jeg var meget overvældet, da jeg så den i biffen i sin tid, men det er sidenhen blevet en af mine yndlingsfilm. Se den!
What would Egon Olsen do?
Gravatar

#6 Collateral 13 år siden

#3: Jeg må være enig med dine venner, da McGregor synger Elton John for Kidman er det at filmen bliver god. Derfra og frem holder den et mere overskueligt tempo, og bliver simpelthen bare mere sammenhængende.

Jeg kan dog næsten ikke bære "Like a Virgin", og den måde den udføres heri. Det er det ringeste øjeblik i filmen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#7 wimmie 13 år siden

110% enig Johan - tak for en fantastisk anmeldelse :)

Èn af mine absolutte yndlingsfilm.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#8 Outbound Sith 13 år siden

Fremragende film, fremragende anmeldelse.
I modsætning til flere andre er jeg vild med den første halve time. Faktisk synes jeg, at filmen går lidt i stå derefter. Medley'et af kærlighedssange, der slutter med "I Will Always Love You" på toppen af elefanten, er IMHO filmens absolutte højdepunkt. Men hvilket højdepunkt! Det burde være tåkrummende kitsch, men jeg må bare overgive mig totalt. :)

Og så er det lige gået op for mig, at TV-serien "Glee" slet ikke er "High School Musical" med et twist - en sammenligning, der ikke overbeviser ret mange tvivlere til at se den. "Glee" er i stedet en lettere nedtonet "Moulin Rouge" i et high school-miljø. :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#9 The Insider 13 år siden

Tusind tak for rosen, drenge og piger! :-) Er glad for at høre, at der er så mange andre, der er forgabt i dette mesterværk!
War. War never changes.
Gravatar

#10 Wangsgaard 13 år siden

Første gang jeg så den brød jeg mig ikke særlig meget om filmen, da jeg nok have forventet det var en anden type film, og kunne ikke lige forholde mig til at månen sang osv.
Efter andet kig synes jeg den er helt fantastisk, og bliver helt forelsket i McGregor hver gang
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned

Skriv ny kommentar: