Med et større budget og større stjerner end i sine tidligere film, frygtede jeg lidt resultatet på vegne af den endnu unge instruktør. Men Jeff Nichols har alligevel formået at lave en film, der er næsten helt på højde med sine to forrige. “Mud” er perfekt i sin beskrivelse af det liv, som er langt fra New York, Los Angeles og alle de andre amerikanske storbyer, men som er en del af det liv, som en stor del af amerikanerne lever. Tilbage er der bare at håbe på, at Nichols kan blive ved med at lave film, der er så autentiske og virkelighedstro som “Mud”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MichChrisIp 10 år siden

Skammer mig over at jeg ikke har fået set Mud endnu! :(
Gravatar

#2 Ispep 10 år siden

Årets næstbedste film for mig. Mangler stadig at se instruktørens debutfilm.
Gravatar

#3 Mikkel Abel 10 år siden

Ispep (2) skrev:
Årets næstbedste


Og Gravity som bedste?


Jeg glæder mig til Mud, tror dog Gravity uundgåeligt bliver årets bedste for mig.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#4 Ispep 10 år siden

#3

Jep!! Og den eneste 6'er foreløbig. Men der er rift om anden pladsen, men tror Mud løber med den i sidste ende selvom der har været flere rigtig gode film.
Gravatar

#5 The Insider 10 år siden

Og tænk, at vi ALLE SAMMEN troede i begyndelsen af året, at "Star Trek Into Darkness" ville ende på førstepladsen.
War. War never changes.
Gravatar

#6 palooka 10 år siden

Jep! 3 fuldtræffere af Nichols, og for mig årets hidtil bedste film. Jeg skal have set Blue is the Warmest Color inden jeg vil låse mig fast på dette. Har dog på fornemmelsen, at dette skal ses i lyset, af den sene udgivelsesdato af 12 Years a Slave.
Gravatar

#7 Ispep 10 år siden

#6

Ja, de to titler mangler jeg også at få set, derfor kan tingene ændre sig på sådan en topliste.
Gravatar

#8 MMB 10 år siden

Det lyder heller ikke, som om I har set La grande bellezza. ;)
Gravatar

#9 Lehrmann 10 år siden

En film der sætter sig i en. Man kan af mange årsager ikke sammenligne denne lille perle med Gravity, men for mit vedkommende har Mud også et liv uden for lærredet.

Tag ind og se den, til dem der endnu mangler det.
Gravatar

#10 Ispep 10 år siden

#8

Næh, men den skal stadig diske op med lækkerier hvis Mud skal slås.

Skriv ny kommentar: