Men “Mysterious Skin” er ikke blot en film om ekstreme ubehageligheder og kulsorte fremtidsudsigter, det er i høj grad en fortælling om forsoning og forløsning. Såvel som grumme, rystende stunder er der stilfærdige øjeblikke, der bevæger og inspirerer. De sidste rørende scener får én til at begræde drengenes fortabte barndom og deres knuste ungdom. De forskellige seksuelle handlinger bliver aldrig udpenslet – men dialogen og de insinuerende, men ikke afslørende billedkompositioner er også rigeligt. Filmen er næsten tre år gammel, men distributørerne bør komplimenteres for overhovedet at have modet til at udgive et så udfordrende drama herhjemme, især i disse blockbuster-læssede sommermåneder.
#1 filmz-rupert giles 17 år siden
Jeg har sådan set ikke så meget at tilføje til anmeldelsen, der rammer filmen lige i øjet. Filmen er barsk, hård og sært poetisk. Stærke sager.
Og så er der ingen tvivl om, at Gordon-Lewitt er en af dem, man skal holde øje med. Han spiller med en intensitet, der får en til at tænke på en yngre Johnny Depp (før han solgte sin sjæl til Bruckheimer) og Edward Norton.
Glem alt om Pirates 3 (gab!) eller ham der Silver Surfer og tag ind og se en film, der udfordrer, provokerer og bevæger. Jeg har i hvert fald tænkt mig at se den igen.
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
#2 filmz-Kragmose 17 år siden
Men tror jeg holder mig fra den, lyder for kunstnerisk til min smag.. jeg holder mig til Pirates 3 (yay!), formskiftende robotter og surfere af sølv ;)
#3 lagoni 17 år siden
#4 chuck 17 år siden
I har forresten glemt at skrive ham på som instruktør.
#5 The Insider 17 år siden
#6 rendesten 17 år siden
#7 squee 17 år siden
#8 The Insider 17 år siden
#9 filmz-rupert giles 17 år siden
Men altså... Mysterious Skin... weekendends bedste bud. Hvis du altså ikke er vildt forelsket i Anne Hathaway (som nogen af os er. Ahem)
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
#10 Slettet Bruger [2615534146] 17 år siden
Især Joseph Gordon-Levitt gjorde det helt utroligt, og gav virkelig filmen lidt ekstra, som jeg ikke tror mange skuespillere ville kunne opnå.
Jeg vil sige to korte ting om den:
- Den var så utrolig at jeg sad nærmest lammet til efter rulleteksterne var færdige
- Se den! (Hvis du tør og hvis du kan klare det)