Tilbage sidder vi med en film, der mest af alt føles som en sammenkogt ret, der består af kulørte dele fra andre film, men som serverer det hele, som havde den opfundet den dybe tallerken. Det bliver hurtigt en trættende affære at kigge på politihelikoptere, der flyver frem og tilbage, mens politifolk demonstrerer deres manglende evner til at håndtere situationen. Mest af alt så overvældes man af alle de meningsløse elementer. Man sidder derfor tilbage med en uendelig række spørgsmål, såsom hvorfor Foxx’ anklager efterforsker sager, hvorfor en toptrænet sikkerhedsekspert ikke har gidet beskyttet sit eget hjem, og hvorfor CIA mon ikke har gjort noget ved deres løbske morder? Da vi så endelig får forklaret handlingens rette sammenhæng, viser det sig, at de spørgsmål var filmens mindste problem.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Lethal Injection 14 år siden

Minor rant coming up - Hvordan kan Law Abiding Citizen blive til Nådeløs Hævn?! Hvad er der i vejen med den orginale tilel? Jeg er ret sikker de folk der tager ind og ser denne film godt kan engelsk!

Men helt klart en film jeg skal ind og se! Hvis den selvfølgelig kom til Bornholm hvilket den ikke gør ;)
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#2 elwood 14 år siden

Billede 1
Black guy Listing here, there can be only one bad ass motherfucker in this movie and he is black

White guy Ohhhhhhh, so this is what it's all about, my god you're naive

Billede 2
Oh boy it's that guy from 300 he is so cool!

Billede 3
... Oh crap! it's that black dude from Booty Call!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 Viking Wizard 14 år siden

Velskrevet anmeldelse der bekræfter, hvad jeg nok synes, jeg kunne se ud fra traileren...
Jeg tror ikke engang, at jeg vil spilde tid på den på dvd (mistede 1,5 time til Max Payne, som jeg aldrig får igen).
Gravatar

#4 Hostrup 14 år siden

Hvor denne film ikke ligefrem vinder nogle oscars, og der er lidt problemer med plotholes... så gør denne anmeldelse ikke filmen ret. Den er langt bedre end hvad der bliver gjort udtryk for. Et meget simpelt svar, på anmelderens spørgsmål om hvorfor han ikke beskyttede sit hjem bedre, bliver faktisk bekræftet i filmen hvor de taler om at han er kontor geni og ikke en agent i marken.

Men nej, den er ikke årets film, men de første 2 akter i filmen er rigtig gode, hvor man bare sidder og venter på hvad han nu finder på næste gang....i tredje akt går det dog ned af bakke som anmelderen også nævner.
Gravatar

#5 thomas040 14 år siden

#1. Giver dig helt ret. Også blandt andet fordi der på et tidspunkt i filmen bliver sagt.... at det IKKE er hævn.

Og så vil jeg lige sige at den BESTEMT ikke er så dårlig som der gives udtryk for. Den er ganske velfungerende og jeg kedede mig kun i ganske få øjeblikke som var meget korte.

Fint spil, lidt fortænkt plot men underholdende ikke desto mindre.
Failure is a zero out.
Gravatar

#6 Strange 14 år siden

Lad os lige starte med at slå fast at filmen hedder Nådesløs hævn og ikke Nådeløs hævn :-)
Når det så er sagt er jeg heller ikke det mindste enig med anmelderen af denne film. Filmen er ganske seværdig og tankevækkende for slet ikke at tale om provokerende på flere områder. En film som denne burde sagtens kunne have fået 4 stjerner ud af 6 mulige.
Gravatar

#7 chandler75 14 år siden

Strange (6) skrev:
Lad os lige starte med at slå fast at filmen hedder Nådesløs hævn og ikke Nådeløs hævn


Det er vist ikke helt korrekt, hvis du ser på plakaten :)

http://filmz.dk/forum/gallerier/naadeloes-haevn-51...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 Åkepool 14 år siden

#3 - Hov hov, Olga er altså med i Max Payne.
Udover det, så var den en fesen gang lort.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#9 Strange 14 år siden

7

Du har helt ret, det er mig der har set forkert... My bad! Står dog stadig ved resten af mit indlæg :-)
Gravatar

#10 HonoDelLoce 14 år siden

Men vi kan da slå fast, at den, ret beset, BURDE hedde Nådesløs Hævn :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: