“Nærkontakt af tredje grad” er den allerførste (og fortsat eneste) Steven Spielberg-film, der er udkommet i High Definition. Det er formentlig instruktørens mest personlige værk og fortsat en af hans bedste. Udgivelsen var heldigvis værd at vente på – alle tre udgaver af filmen er inkluderet, og det samme er et væld af ekstra godter såsom dokumentarer og interviews med filmens ophavsmænd og medvirkende. Fans bør købe udgivelsen omgående.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Jeg elskede den også højt, da jeg var mindre. I dag er der et eller andet ved slutningen, der irriterer mig. Måske at filmen bruger så meget tid på at bygge spænding op, og så er forløsningen så, ja, lidt ligegyldig. Men jeg ved ikke, hvad man skulle have gjort bedre. Hvis de var kommet ud af med rumskibet med et intergalaktisk hornorkester, så ville det nogenlunde svare til mine forventninger.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#32 filmz-DocDoom 16 år siden

Jeg har det personligt skidt med rumvæsener, der ikke spreder død og ødelæggelse.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#33 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Også her. Sådan nogle satans rum-hippier, der ikke har bedre at lave end at futte rundt i deres interstellare folkevognsrugbrød. Bli' væk, siger jeg! De skulle få sig et arbejde i stedet for at sprede smil og mærkelige lysfænomener blandt ordentlige mennesker. I det mindste kunne de gro sig nogle tænder eller udskifte blodet med syre, så man kunne tage dem bare en smule seriøst...

Rumvæsner nutildags, fydaføj!
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#34 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 31 Helt enig, men skal jo også tænke på at indtil den kom var fremmede udefra jo altid næsten pr. defination onde. Da jeg så den som 10 årig (i 1977) kan jeg huske jeg kom hjem og fantaserede om hvad Roy mon så inde i skibet.

I dag hvor vi både har haft Special Edition (og så hvad han så) og set altskens rumskibe indefra er det jo noget andet og magien fra den gang udebliver. Det var også blandt de første som ikke bare handlede om helte og "skurke", magiske kræfter og ordner og trusler i form af sygdomme og diverse dårligdomme "fremmede" jo næsten altid er befængt med.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#35 filmz-DocDoom 16 år siden

That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: