Efter et indslag i serien, der mest af alt lignede et forsøg på at efterabe “Ringenes herre”, er det fornøjeligt atter at se serien vende tilbage til en mere uskyldig, magisk og charmerende fremtoning. Der er en vis gammeldags naivitet over hele herligheden, men den har også givet beretningen mere sjælfuldt lune, og netop den muntre ånd gør hurtigt filmen til lidt af en humørspreder. Det har været en lang og mørk vinter, men det ser omsider ud til, at magien er vendt tilbage til Narnia.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 BN 13 år siden

Det var da overvældende så mange kommentarer den her film har fået! ;-)

Nå, men den får da lige en kort kommentar fra MIG:

'Morgenvandrerens rejse' er efter min mening den bedste af de tre film. Skuespillet er - som Benway også er inde på - markant bedre, og billederne er på en eller anden måde mere organiske og dybe den her gang, altså mindre flade og glansbilledagtige ... eller hvordan jeg nu skal forklare det.

Det eneste irritationsmoment er en detalje ved slutningen, nemlig
fætteren Eustaces følelsesladede afsked med den lille musekriger. At de to på så kort tid skulle have udviklet et så tæt venskabsbånd, at Eustace er fuldstændig tårevædet, da musekrigeren vælger for altid at blive i Aslans land, virker som et rent postulat. Så meget har de trods alt ikke været igennem sammen på den korte tid. ... Det samme problem så man i de to første Narnia-film, hvor specielt de to søstre Lucy og Susan på rekordtid udviklede følelser for Aslan, så de var dybt ulykkelige, da han led offerdøden. ... Der var i både 1'eren og 2'eren en tendens til, at venskabet og respekten mellem karakterne var noget forhastet, og at tingene var lidt for indforståede og selvfølgelige.


Jeg giver 'Morgenvandrerens Rejse' 5/6, mens de to forgængere begge får 4/6.

Narnia-filmene hører ikke til mine favoritfilm - dertil er de alt for børnevenlige, for pæne og for ublodige ... men de er såmænd ganske gode alligevel.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2 MOVIE1000 13 år siden

BN (1) skrev:
Det var da overvældende så mange kommentarer den her film har fået! ;-)


jeg er lidt genert :)
Jeg har helelr ikke set/lyst til at se filmen :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3 BN 13 år siden

MOVIE1000 (2) skrev:
jeg er lidt genert :)
Jeg har helelr ikke set/lyst til at se filmen :)


Jamen, de er nu heller ikke ligefrem uundværlige. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4 Collateral 12 år siden

Jeg er faktisk overrasket over hvor positive kommentarer denne film, som jeg finder ganske rædderlig, har fået med på vejen herinde. Den charme Benway konstaterer som værende tilbagevendt i denne film, kan jeg overhovedet ikke nikke genkendende til. Jeg hælder til at give filmen 2/6.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#5 Sweetiebellefan 12 år siden

Jeg har ikke set Morgenvandreren endnu, men filmen ser ud til at være snydt for Oscars.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#6 BN 12 år siden

Collateral (4) skrev:
Jeg er faktisk overrasket over hvor positive kommentarer denne film, som jeg finder ganske rædderlig, har fået med på vejen herinde. Den charme Benway konstaterer som værende tilbagevendt i denne film, kan jeg overhovedet ikke nikke genkendende til. Jeg hælder til at give filmen 2/6.


Kunne du lide etteren?

Narnia 3 får 5/6 eller 7/10 af undertegnede. Disse film siger mig ikke voldsomt meget, men som børnevenlige eventyr betragtet er de nu ret vellykkede.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 Bruce 12 år siden

Jeg var nu også ganske godt underholdt af 3'eren. Dens 3D stank af i øvrigt af pis, så er sikker på, at den skal genses i 2D.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#8 BN 12 år siden

Bruce (7) skrev:
Jeg var nu også ganske godt underholdt af 3'eren. Dens 3D stank af i øvrigt af pis, så er sikker på, at den skal genses i 2D.


Jeg undgik vanen tro 3D og så den i 2D i biografen.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9 Bruce 12 år siden

#8 2D alternativet var så vidt jeg husker enten Palads eller Kinopalæet og førstnævnte har jeg mit vaklende helbrede for kært til at turde besøge og sidstnævnte lidt for langt at køre.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#10 Collateral 12 år siden

#6: Hverken 1eren eller 2eren generede mig synderligt, men 3eren finder jeg direkte elendig. Eurace eller useless eller hvor meget det var han hed generet grundigt min oplevelse, og hele filmens tvfilmsagtige look irriterede mine øjne. Og så var effekterne særligt på
dragen (ved ikke om det kan være en spoiler)
forfærdelig i mine øjne. Nå, men skal anmelde filmen for bdlive.dk så en mere grundig anmeldelse følger.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: