Efter et indslag i serien, der mest af alt lignede et forsøg på at efterabe “Ringenes herre”, er det fornøjeligt atter at se serien vende tilbage til en mere uskyldig, magisk og charmerende fremtoning. Der er en vis gammeldags naivitet over hele herligheden, men den har også givet beretningen mere sjælfuldt lune, og netop den muntre ånd gør hurtigt filmen til lidt af en humørspreder. Det har været en lang og mørk vinter, men det ser omsider ud til, at magien er vendt tilbage til Narnia.
#1 BN 13 år siden
Nå, men den får da lige en kort kommentar fra MIG:
'Morgenvandrerens rejse' er efter min mening den bedste af de tre film. Skuespillet er - som Benway også er inde på - markant bedre, og billederne er på en eller anden måde mere organiske og dybe den her gang, altså mindre flade og glansbilledagtige ... eller hvordan jeg nu skal forklare det.
Det eneste irritationsmoment er en detalje ved slutningen, nemlig
Jeg giver 'Morgenvandrerens Rejse' 5/6, mens de to forgængere begge får 4/6.
Narnia-filmene hører ikke til mine favoritfilm - dertil er de alt for børnevenlige, for pæne og for ublodige ... men de er såmænd ganske gode alligevel.
#2 MOVIE1000 13 år siden
jeg er lidt genert :)
Jeg har helelr ikke set/lyst til at se filmen :)
#3 BN 13 år siden
Jamen, de er nu heller ikke ligefrem uundværlige. ;-)
#4 Collateral 13 år siden
#5 Sweetiebellefan 13 år siden
#6 BN 13 år siden
Kunne du lide etteren?
Narnia 3 får 5/6 eller 7/10 af undertegnede. Disse film siger mig ikke voldsomt meget, men som børnevenlige eventyr betragtet er de nu ret vellykkede.
#7 Bruce 13 år siden
#8 BN 13 år siden
Jeg undgik vanen tro 3D og så den i 2D i biografen.
#9 Bruce 13 år siden
#10 Collateral 13 år siden