Filmatiseringen af C.S. Lewis’ tredje “Narnia”-roman sejler derudaf med 200 knob i timen fra start til slut. Det vilde tempo gør det svært at leve sig ind i historien og dens karakterer, men enkelte eventyrlige sekvenser og de veloplagte skuespillere gør “Narnia: Morgenvandrerens rejse” værd at se – vel at mærke hvis man kunne lide seriens foregående film. AV-præsentationen er superb, og skiven er spækket med ekstra godter, som fans bør sætte pris på.
#1 Høegh 13 år siden
Men når man ser filmen så ved man godt hvad budgettet er gået til. For filmen leverer overvejende nogle rigtig flotte effekter (med undtagelse af en ustyrlig grim cgi-drage).
Det hele minder mest om en lav budget miniserie, hvor de så efter optagelserne pludseligt har fået kastet 150 millioner dollars i skødet til at peppe det hele lidt op.
Den svageste af de tre film, hvilket ikke siger så lidt.
#2 Batsy 13 år siden
Men skuespillet er da rigtig godt, effekterne især sø monsteret er fandens godt lavet, humoren er dejlig og det formår Simon Pegg at hjælpe godt på! Plus Liam Nessons stemme er jo legendarisk og er perfekt castet som Aslan
4/6
#3 Bruce 13 år siden
7/10
#4 BN 13 år siden
Min generelle holdning til filmene har jeg givet udtryk for i tråden til biograf-anmeldelsen.
#5 Collateral 13 år siden
Ekstramaterialet generede mig i øvrigt også idet det var utroligt rodet at finde rundt i, og det der dukkede frem af gemmerne var ikke halvvejs til at være interessant nok til at det var værd at lede efter.
#6 Muldgraver 13 år siden