Filmatiseringen af C.S. Lewis’ tredje “Narnia”-roman sejler derudaf med 200 knob i timen fra start til slut. Det vilde tempo gør det svært at leve sig ind i historien og dens karakterer, men enkelte eventyrlige sekvenser og de veloplagte skuespillere gør “Narnia: Morgenvandrerens rejse” værd at se – vel at mærke hvis man kunne lide seriens foregående film. AV-præsentationen er superb, og skiven er spækket med ekstra godter, som fans bør sætte pris på.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Høegh 12 år siden

De dårlige kostumer og den slatne action-koreografi (hvor folk slår overdrevne koldbøtter i luften når de bliver slået), fik mig alt alt for ofte til at tænke på serierne Hercules og Xenia. Hvilket selvsagt er skidt når nu filmen har kostet over 150 millioner dollars og har en semi-dygtig instruktør bag roret.

Men når man ser filmen så ved man godt hvad budgettet er gået til. For filmen leverer overvejende nogle rigtig flotte effekter (med undtagelse af en ustyrlig grim cgi-drage).

Det hele minder mest om en lav budget miniserie, hvor de så efter optagelserne pludseligt har fået kastet 150 millioner dollars i skødet til at peppe det hele lidt op.


Den svageste af de tre film, hvilket ikke siger så lidt.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#2 Batsy 12 år siden

Det er en okay familie eventyr film, men syndes aldrig Narnia har været et mere spændene univers end Tolkiens univers da C,S lewis og Tolkien skrev på samme tidspunkt


Men skuespillet er da rigtig godt, effekterne især sø monsteret er fandens godt lavet, humoren er dejlig og det formår Simon Pegg at hjælpe godt på! Plus Liam Nessons stemme er jo legendarisk og er perfekt castet som Aslan


4/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#3 Bruce 12 år siden

Jeg kunne bedre lide den, selvom den stank utilgiveligt i 3D versionen.

7/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#4 BN 12 år siden

Jeg synes helt klart, der dvæles mere ved personerne i 'Morgenvandrerens rejse' end i de to forgængere - dog ikke på den der "nu skal vi lære ham eller hende at kende"-facon. Nej, selvfølgelig ikke, for vi kender dem jo allerede fra 1'eren og 2'eren, som i øvrigt heller ikke gjorde nævneværdigt meget ud af, at vi skulle kende dem ... andet end ved navn, ansigt og herkomst. Det eneste vi som sådan ved om dem fra de tre film, vedrører deres forskellige egenskaber og umiddelbare væsen eller fremtoning.

Min generelle holdning til filmene har jeg givet udtryk for i tråden til biograf-anmeldelsen.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#5 Collateral 12 år siden

Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen: Jeg finder den film forfærdeligt uengagerende og ret så ringe sammensat. En flad oplevelse, der yderligere blev trukket ned af en særligt generende karakter. 2/6

Ekstramaterialet generede mig i øvrigt også idet det var utroligt rodet at finde rundt i, og det der dukkede frem af gemmerne var ikke halvvejs til at være interessant nok til at det var værd at lede efter.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#6 Muldgraver 12 år siden

Bøgerne er fantastiske, læs dem i stedet.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl

Skriv ny kommentar: