“Need for Speed” er en skuffelse. Det kan de fantastiske bilscener desværre ikke ændre på. Hvis man er ganske og aldeles ligeglad med historie og bare vil se hurtige biler, så er det muligvis årets film. Jeg kan desværre kun bedømme filmen som helhed, og sjældent har jeg set så forudsigeligt og dumt et plot. Det er nærliggende at anklage filmen for at ligne et overfladisk computerspil, men det er en lidt for nem anklage. Der laves fantastiske computerspil med gode historier og troværdige karakterer. Ligesom der tydeligvis laves frygtelige film med dumme historier og papirstynde karakterer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 elwood 10 år siden

Jeg synes det er en sjov tendens folk har med og spoile "dumme" film, hvis man så synes en af Steve McQueens film nu snakker jeg ham fra i dag er dum (blot tænkt eksempel) skal man så også spoile der.

Jeg er godt med på de to ting her ikke hel kan sammenlignes, jeg synes bare at uanset, hvor dum en film er bør man ikke spoile, men det er så blot min mening.

Regner nu med og sku ind og se den, med nogle venner, og se bilræs, og politibetjente der har lidt for dyre biler.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Synes det er fedt, hvis de har brugt mindre CGI end Fast/Furious. Jeg synes FF-serien har holdt et nogenlunde højt niveau, særligt med Fast Five kom man virkelig tilbage stort. (Ingen nævner Tokyo Drift). Men i Furious Six synes jeg, det tog overhånd. De fysiske love er simpelthen forsvundet. Bl.a. der hver Toretto griber Letty på motorvejen, og der hvor The Rock hopper ned på taget af en bil. Er han Spider-Man, eller hvad? Man skal kunne æde en del utroværdighed, når man ser sådan nogle film, men i 6'eren bliver det simpelthen uspiseligt. Synes dog at skuespillere, der ellers pr. definition har svært ved at blive taget seriøst, som Vin Diesel og The Rock, faktisk begge er meget habile håndværkere.

The Rock svedte helt klart alt for lidt i 6'eren. I 5'eren så han konstant ud som om, han var vandret direkte fra bruseren til settet.

Der er godt nok mange dyre biler med i Need for Speed. Traileren viser billeder bl.a. af Bugatti Veyron, Mustang Shelby, Saleen S7, McLaren P1 og Koenigsegg Agera. Har dem alle selv i garagen, naturligvis.
Doctor Last Warning
Gravatar

#3 Kyllingebenet 10 år siden

Haha, det er så latterligt, at Toretto griber Letty!

Men det værste i Fast 6 er landingsbanen til sidst - hvor lang er den lige? Der er jo ingen grund til at tage flyet, når landingsbanen strækker sig fra det ene kontinent til det andet.

Jeg synes dog, at de sidste to Fast film har været pisse underholdende, og det må primært være pga The Rock, som jeg er kæmpe fan af! Men er de gode? Nej. Men de er fandens underholdende.

Mht need for speed, så siger hverken spillene eller filmen her, mig noget særligt.
Mental striptease..
Gravatar

#4 Frederik 10 år siden

Jeg ved nu ikke om "The Fast and The Furious"-filmene er så dumme som de ofte bliver anklaget for. Det er superheltefilm, bare uden kostumer. Jeg tror ikke de fysiske love bliver udfordret meget anderledes i Marvels film.
Gravatar

#5 Christo 10 år siden

Frederik (4) skrev:
Jeg ved nu ikke om "The Fast and The Furious"-filmene er så dumme som de ofte bliver anklaget for. Det er superheltefilm, bare uden kostumer. Jeg tror ikke de fysiske love bliver udfordret meget anderledes i Marvels film.


Jeg er kæmpe fan af Fast/furious franchisen, dog er jeg enig med de andre om 6'eren, det blev lige lidt for meget, hvor Fast Five havde den perfekte balance med action og historie.
Jeg er dog ikke enig med dig i at de skal sættes i bås med superhelte filmene. I superhelte-filmene lever de i et univers, hvor det umulige er muligt fra start af. F&F foregik i et mere virkelighedsnært univers i de første film, og så udfordrede de dem lidt i 4. film, og så en tand op i 5, som var vildt fedt! 6'eren fik dog lige en tand for meget til min smag.
Gravatar

#6 Ispep 10 år siden

Kyllingebenet (3) skrev:
Men det værste i Fast 6 er landingsbanen til sidst - hvor lang er den lige


Lang nok ;) Hvor mange patroner har Yun-Fat Chow i sin "Norinco Type 54" skyder i Hard Boiled? 50 pr. pistol? ;)
Gravatar

#7 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Kyllingebenet (3) skrev:
Men det værste i Fast 6 er landingsbanen til sidst - hvor lang er den lige? Der er jo ingen grund til at tage flyet, når landingsbanen strækker sig fra det ene kontinent til det andet.


Der er eddermanemig sådan i mange film :-)

Face Off og Die Hard II er eksempler jeg kan komme på

Jeg må tilstå at jeg lige mangler at se det sidste kvarter af FF6, så jeg har faktisk ikke set scenen, men jeg kan se, at hvis man googler det, du ikke ligefrem den eneste der har tænkt over det :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#8 Ericmase 10 år siden

Skal ind og se den i morgen. Det bliver nu meget skægt at slå hjernen fra under denne, hehe (tror jeg da) :P
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#9 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: