Ligesom de imponerende skibe i filmens begyndelse kommer “The New World” med vinden tilsyneladende ud af det blå, men bringer, i stedet for splid og aggressivitet, tilbageholden grandiositet til et publikum, der ovenpå masser af adrenalinpumpet intensitet kan nyde rigtig godt af det kærkomne åndehul i biografmørket, som filmen leverer.
#21 The Insider 18 år siden
Til de folk som undrer sig over, at filmen ikke får tildelt topkarakter, så har dannyboy47 fuldstændig ramt plet. Det er den dalende intensitet og resulterende kortvarige ujævnhed, der gør filmen en tand for langsommelig under visse passager i filmens midterdel. Således kan filmen ikke snuppe alle 6 eftertragtede kameraer.
#22 filmz-phreak 18 år siden
#23 chronaden 18 år siden
#24 hey now 18 år siden
#25 Lowkey 18 år siden
Det eneste der igennem hele filmen generede mig, var Mozart-stykket som de spillede flere gange og de voice-overs der som regel fulgte med.
Idéen var måske meget god, men jeg synes bare at det var lidt for meget. Jeg kunne ikke lade være med at tænke på sådan en klichéfyldt student art film (hvilket i sig selv vist er en kliché).
Bortset fra denne detalje og det faktum at jeg ville ønske at jeg havde sat mig mere ind i historien på forhånd, må jeg sig at jeg nød denne film og Horners soundtrack, selvom han måske havde lånt lidt rigeligt fra tidligere scores (især Braveheart).
#26 duuk74 18 år siden
#27 filmz-Is 18 år siden
er den virkelig så god
#28 JannikAnd 18 år siden
#29 filmz-zaphyr 18 år siden
:o)
#30 filmz-Is 18 år siden
Må sige at den ikke levede op til mine forventninger, men det er aligevel en utrolig smuk film. Det jeg mest var irriteret over var scoret... simpelthen dødsyg
4/6