“Nine” har mange humoristiske øjeblikke, men føles dog mere som en serie løsrevne scener end en sammenhængende fortælling, og mængden af stjerner der på række dukker op og leverer hvert deres nummer bidrager til den følelse. Der er naturligvis en vis underholdningsværdi i at se folk, som man normalt ikke forventer kan synge alligevel gøre et hæderligt forsøg, men som en samlet fortælling er det mere et slags muntert freakshow end en vedrørende beretning. Den giver et flot show, men efterhånden som historien skrider frem, bliver man tiltagende mere indifferent over for figurerne, og ikke mindst slutningen efterlader en underlig flad fornemmelse. Filmen spiller ganske vist på de samme tangenter som “8½”, men hvor den film skabte den herligste musik, så er “Nine” blot forbipasserende muzak. Det er underholdende nok, mens det varer ved, men det er ikke ligefrem den slags, man nynner 50 år senere.

Læs også artiklen Filmz Classics: Federico Fellini – den italienske maestro.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Nicki52 14 år siden

#10
Hvis der er flere som synes som dig, skal jeg selvfølgelig se den.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#12 davenport 14 år siden

Afklædte kvinder er der i hobetal, men filmen er dog ganske tilbageholdende med nøgenhed – det er mere tease end strip.

Ville ellers gerne se Fergies kasser i fri balance....
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#13 Highland Park 14 år siden

davenport (12) skrev:
Ville ellers gerne se Fergies kasser i fri balance....

Mener du på slap line? :P

Jeg har nu stadig lidt lyst til at se den på trods af de dårlige anmeldelser, men det skyldes primært Marion Cotillard... :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#14 davenport 14 år siden

Tvivler på slaphed i den forbindelse..... O.o
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#15 filmz-machinae 14 år siden

Ærgeligt at Daniel Day Lewis spildes på sådan en tynd film. Måske vores generations bedste skuespiller. Især i betragtningen af at han laver så få film.
Gravatar

#16 Collateral 14 år siden

#10: Jeg er enig. Bortset fra at jeg godt kunne lide musikken, og syntes de holdt. Dog var jeg imod Kate Hudsons del, da den simpelthen blev for lang, og popvideo agtig. Desuden er jeg enig med anmelder i at filmens hovedhistorie ikke eksisterer. Jeg syntes der er en smuk historie om en kunstners udvikling. Og et menneskes udvikling. Et barn som må blive voksen, også i sindet. For øvrigt fandt jeg filmen meget rørende, og jeg fandt især filmens brug af stilhed fascinerende.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#17 fazz 14 år siden

God film men... Desværre bliver det ikke helt super :( 4/6

Jeg fik tilgengæld lyst til at tage hjem og se 8 1/2 lige efter.
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."

Skriv ny kommentar: