“Nine” har mange humoristiske øjeblikke, men føles dog mere som en serie løsrevne scener end en sammenhængende fortælling, og mængden af stjerner der på række dukker op og leverer hvert deres nummer bidrager til den følelse. Der er naturligvis en vis underholdningsværdi i at se folk, som man normalt ikke forventer kan synge alligevel gøre et hæderligt forsøg, men som en samlet fortælling er det mere et slags muntert freakshow end en vedrørende beretning. Den giver et flot show, men efterhånden som historien skrider frem, bliver man tiltagende mere indifferent over for figurerne, og ikke mindst slutningen efterlader en underlig flad fornemmelse. Filmen spiller ganske vist på de samme tangenter som “8½”, men hvor den film skabte den herligste musik, så er “Nine” blot forbipasserende muzak. Det er underholdende nok, mens det varer ved, men det er ikke ligefrem den slags, man nynner 50 år senere.

Læs også artiklen Filmz Classics: Federico Fellini – den italienske maestro.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-jonasgr 14 år siden

Endnu en lunken anmeldelse, ganske som forventet. Det er nu heller ikke fordi, at nogle af de klip jeg har set har givet mig de store forhåbninger om en god film. Det begynder også at se skidt ud for den, mht. Oscaruddelingen.

Og det virker også som om, som det også bliver nævnt i anmeldelsen, at musiknumrene er ganske ordinære og sådan et element betyder trods alt i en musical.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#2 filmz-Bruce 14 år siden

Herlig anmeldelse Benway, men havde selvfølgelig håbet på en bedre film :(
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 Patriarch 14 år siden

Når jeg ser Cruz ligge der, så overtager min reptilhjerne.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#4 piazorro 14 år siden

Er den klippet ligesom Chicago? For så holder jeg mig langt væk - stilen ødelagde den film for mig
Bevar Hundeprutter, Mågeklatter, Ørevoks, Andemad og Kloakslam
- meld jer ind i gruppen på Facebook
Gravatar

#5 HonoDelLoce 14 år siden

Patriarch (3) skrev:
Når jeg ser Cruz ligge der, så overtager min reptilhjerne.


Enig !

Hun burde opholde sig meget mere i den position ...
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#6 chronaden 14 år siden

Den anmeldelse er mere eller mindre det samme alle anmeldere siger, en mediocre film man ikke vil huske.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#7 smalieux 14 år siden

Øv. Havde håbet på et nyt musicalmesterværk ala Chicago.Jeg er dog ikke skræmt helt væk af denne anmeldelse, umiddelbart lyder det som en okay underholdende film, og de bidder af sangene jeg har hørt/set, synes jeg også okay om, men jeg tror nu, at jeg venter med at se den, til den kommer på DVD.
Gravatar

#8 elwood 14 år siden

Billede 1
Mr. Lewis har altid taget det og gå til en Psykolog, ret hmm... ja afslappet

Billede 2
Don't see any ping pong balls... NEXT!!!!


Billede 3
Den usynlige karrusel dans
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#9 Kruspe 14 år siden

Jeg hader at krumme tæer, så jeg holder mig væk fra denne...
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Gravatar

#10 Tylerdurden 14 år siden

Jeg er ikke enig med anmelderen.
Jeg synes det er en ganske udemærket film.
Ikke et mesterværk men jeg ville give den 5/6 stjerner alene på grund af historien, skuespillet og filmens visuelle udtryk.

Sangene halter som sagt lidt.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?

Skriv ny kommentar: