“Nordvest” er en gribende, dansk spændingsfilm, der bruger en stribe veloplagte skuespillere og flakkende, håndholdte kameraer til at tegne et skræmmende troværdigt portræt af Danmarks uhyggelige underverden. Hvis man gik glip af filmen i biografen, kan man glæde sig over, at både dens billed- og lydside imponerer enormt i HD, og selvom jeg gerne ville have haft endnu mere ekstramateriale (et kommentarspor med instruktør Michael Noer havde været særdeles velkomment), er udgivelsen simpelthen et must for alle med hang til gedigne dramaer.

Se også: Filmz TV: “Nordvest”-interview med Michael Noer

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MOVIE1000 10 år siden

Også er han fra Esbjerg!!
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#2 The Insider 10 år siden

He is indeed!
War. War never changes.
Gravatar

#3 zombieman 10 år siden

Meget enig i anmeldelsen. Possitivt overrasket og imponeret over både Nordvest og specielt instruktørens første film R.
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#4 Brodersalsa 10 år siden

Det er virkelig en stærk film. Den er ubehagelig hele vejen igennem fordi den virker så realistisk. Det kunne sagtens være en sand historie, og det med at den starter og slutter som den gør, gør at det føles som en slags filmet virkelighed. Thumbs up til Noer, som jeg syntes virkelig er en fremragende instruktør og et meget interessant menneske. Den viger klart mellem 5 og 6 stjerner.
Gravatar

#5 80eren 9 år siden

Jeg er 100 % enig!
Det er en spændende, velspillet og meget realistisk film.
Der er ikke en eneste finger at sætte på skuespillet, som fungerer perfekt i samtlige scener.
Jeg var særligt imponeret over Roland Møller, der er blændende god i rollen som alfonsen og pusheren Bjørn. Hans humørskift fra stilfærdig hyggeonkel til rasende, brølende psykopat skræmte mig næsten. Wow, en præstation!

Jeg har set filmen to gange nu, og begge gange har jeg siddet limet til sædet med fuld koncentration på begivenhederne på skærmen.
Virkelig en god film. Og den dokumentariske stil fungerer vildt godt og styrker oplevelsen af realisme.
5 ud af 6 stjerner herfra. Og mine varmeste anbefalinger.

Skriv ny kommentar: