“Now You See Me” er filmisk set et fermt stykke håndværk, der uheldigvis tror, at den er klogere, end den egentlig er. Den lover en finale, der vil fremkalde måben, men i stedet forlader man biografen med flere spørgsmål end svar, hvilket dog også lader til at være det endelige mål. Man skal med andre ord slukke for både mobilen og hjernen, hvis man vil give sig i kast med denne så godt som uløselige gåde, men kan man det, vil man uden tvivl være fremragende underholdt af denne to timer lange forestilling, der byder på stort set alt, man som biografgænger kunne ønske sig fra en action-thriller – også selvom konceptet i sidste ende mister sin troværdighed i takt med den tredje akts lidt for ambitiøse optrin.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 bjarke 10 år siden

Well, efter den første ferme halve time mister filmen noget af magien. I stedet får man en oppustet omgang usandsynligheder, der trods alt leveres med et ok tempo. Det interessante plot erstattes dog hurtigt af computergenreret trylleri - dumt, men også til tider ret underholdende. Jeg giver 3 små stjerner ud af 6.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#2 elwood 10 år siden

Billede 1
Man 1 And for my next Trick The girl without a brain

Man 2 No I will not button my shirt

Man 3 I got a Ace up my sleeve... but it keeps falling out

Billede 2
Måske var viderudviklingen af Miss Wet-T-shirt konkurrencer ved og tage lidt overhånd...

Billede 3
Gentlemanden og Blotteren
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 David Munch 10 år siden

5/10. Den var ikke just noget mesterværk. Ikke en jeg kommer til at se igen.

Synes ikke skuespillet var noget specielt at råbe op om, historien var for banal og gennemskuelig. Sluttwistet intetsigende.

Minimal spoiler:
Og endnu en ligegyldig Hollywood-romance, som var helt malplaceret. >_>


Vent til den kommer på DVD er mit råd.
Gravatar

#4 FingerZ 10 år siden

Puha .. Den var sgu svær at komme igennem .. Ikke kun grundet handlingen, men også på grund af det ikke så gode skuespil (på trods af de store navne) .. Men det må være Leterrier's skyld .. Han er heller ikke kendt for at være den store "persona-instruktør" i min optik ..

Synkroniseringen i filmen er slet ikke på et ordentligt niveau .. Det er måske ikke noget, som ødelægger en hel film, men det generede mig ret meget .. I særdeleshed generede Isla Fisher's rolle mig gevaldigt og hendes præstation var simpelthen tå-krummende ..

"Now I've seen it and now I'll never see it again" ...


Skriv ny kommentar: