“Ocean’s Thirteen” kører derudaf i et hæsblæsende tempo, og der bruges ikke megen tid på at etablere karaktererne eller deres forhold til hinanden. Men det er strengt taget heller ikke nødvendigt, da begge dele er lykkedes fint i de to foregående film, og man må komplimentere filmfolkene for ikke at ville gentage sig selv. Det vil dog naturligvis sige, at hvis man endnu ikke har stiftet bekendtskab med de 11 alsidige tyveknægtes filmiske eskapader, så er “Ocean’s Thirteen” ikke en ideel start.

Manuskriptforfatterne forsøger at smække lidt for mange sideplots og karakterer ind i filmen, hvilket den 120 minutter lange spilletid ikke helt kan bære. Men i en tid, hvor biograflærrederne rendes over ende af pirater og endimensionale superskurke, er indholdsmæssigt overskud frem for underskud så afgjort at foretrække. Så lad dig blive revet med af den gode stemning, de flotte billeder og David Holmes’ herlige og herligt funky score – det vil være synd at gå glip af det.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Benway 16 år siden

Flot instrueret og filmet, men selvom denne var langt bedre end den frygtelige forgænger, var jeg nu stadig lidt skuffet. Selve kuppet er hinsides al fornuft. En del af charmen ved at se sådanne film, er at man på et eller andet minimalt plan tror det rent faktisk kan lade sig gøre. I denne her køber man ikke ideen et sekund, hvilket for mit vedkommende gjorde begivenhederne noget ligegyldige.

Den obligatoriske scene hvor de charmerende slyngler forklarer hvordan kuppet skal udføres mangler, og det er desværre årsag til at man i den første del af filmen ofte ikke har nogen anelse om hvem der gør hvad eller hvorfor. Oven i hatten er alle personer minus Pacino reduceret til rene karikaturer uden noget form for indhold, hvilket gør filmen til en ren stiløvelse om end en flot en af slagsen.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#22 BossDanmark 16 år siden

Hyggelig film - nød den, på alle leder og kanter. Jeg glæder mig til at se den igen, så man kan få alle de mange referencer med - for der er mange.....og man kan se at de har det sjovt sammen.
"Jeg ska' ha' noget coke. Det ska' jeg da ha'. Det ska' jeg da haaaaa'"
Ulrich Thomsen som Peter i 'Blinkende Lygter'
Gravatar

#23 filmz-shenoy 16 år siden

Utroligt skuffende film imo. Modsat Benway køber jeg idéerne fuld ud, og jeg er faktisk ikke på noget tidspunkt i tvivl om, at det skal lykkes. Der mangler bare noget modstand. Jeg får aldrig rigtig følelsen af, at de kommer i problemer. "Vi mangler $36 mio" er det nærmeste de kommer et kritisk problem. Ingen modstand fra Banks. 2/6. De 2 stjerner udelukkende pga. humoren og det fine skuespil.
Gravatar

#24 filmz-olearmsved 16 år siden

Jeg stod af i 2´eren da Julia Roberts skulle spille sig selv lige pludselig... Mega lamt!
Gravatar

#25 filmz-Is 16 år siden

Jeg synes at filmen var ret god og overraskende.. Men den startede lidt langsomt, og jeg synes at alle tre film startede sådan.. Men imod slutningen bliver den mega god.. Så jeg giver den 5/6 for godt skuespil og en vidunderlig stemning...
Gravatar

#26 filmz-evilshit 16 år siden

Kanon fed film...der er bare ikke andet at sige.
Gravatar

#27 filmz-JON 16 år siden

26: Åbenbart ikke :-)
Gravatar

#28 Winniepooh 16 år siden

Jeg elskede den. intet mindre.

Kom ud af biffen i et super humør og var parat til at gå ind og se den igen med det samme. Men mon ikke at gensynet må vente til den kommer på DVD. Udvalget af film i biografen er jo lidt overvældende for tiden.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#29 MadMartigan 16 år siden

Nogen der ved, hvornår den kommer på DVD R1?

På Forhånd Tak!
I'm your huckleberry...
Gravatar

#30 MadMartigan 16 år siden

Slet ikke nogen der ved det??
I'm your huckleberry...

Skriv ny kommentar: