“Ocean’s Thirteen” kører derudaf i et hæsblæsende tempo, og der bruges ikke megen tid på at etablere karaktererne eller deres forhold til hinanden. Men det er strengt taget heller ikke nødvendigt, da begge dele er lykkedes fint i de to foregående film, og man må komplimentere filmfolkene for ikke at ville gentage sig selv. Det vil dog naturligvis sige, at hvis man endnu ikke har stiftet bekendtskab med de 11 alsidige tyveknægtes filmiske eskapader, så er “Ocean’s Thirteen” ikke en ideel start.

Manuskriptforfatterne forsøger at smække lidt for mange sideplots og karakterer ind i filmen, hvilket den 120 minutter lange spilletid ikke helt kan bære. Men i en tid, hvor biograflærrederne rendes over ende af pirater og endimensionale superskurke, er indholdsmæssigt overskud frem for underskud så afgjort at foretrække. Så lad dig blive revet med af den gode stemning, de flotte billeder og David Holmes’ herlige og herligt funky score – det vil være synd at gå glip af det.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 chandler75 16 år siden

Billedet i midten: Hvad er det præcis, ham manden til højre for Pacino stirrer på - han kigger et helt andet sted hen end alle andre :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#2 filmz-Scarface 16 år siden

Fedt cast. Tager måske ind og ser den. George Clooney, Matt Damon, Brad Pitt, Andy Garcia og ikke mindst Al Pacino. :D

Desuden spillede Frank Sinatra George Clooneys rolle i den originale. ;)
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#3 elwood 16 år siden

Jeg ville nok vælge at sige Georg Clooney spiller Frank Sinatras rolle.

Oh and btw. nobody Beats The Rat Pack 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 filmz-LBA 16 år siden

Er helt enig med denne anmeldelse.
Gravatar

#5 zamm- 16 år siden

Det er da godt, at "Thirteen" er en værdig "afslutning" (hvis altså de ikke har planlagt "Fourteen"), i stedet for en elendig 2'er som svarede til en 3/6-skala.

I gotta see this movie!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#6 Morpheus 16 år siden

Rigtig fedt at høre filmen lever op til 1'eren og til dels 2'eren. 2'eren var slet ikke lige så god som 1'eren, men synes stadig den var genial. Skal helt klart ind og se den i bio.
Gravatar

#7 cansi 16 år siden

Fuld fortjent.
Så den igår, kan varmt anbefales til alle.
Underholdende film
5/6
Gravatar

#8 SpielbergFreak 16 år siden

Håber den er bedre end 2'eren........ Må dog indrømme at jeg har set frem til denne film
Gravatar

#9 filmz-Kragmose 16 år siden

Nu bliver jeg jo næsten nødt til at se de to foregående og så denne.. ;)
Gravatar

#10 mini_jette 16 år siden

Hold da op...jeg havde ellers ikke regnet med at den fik så høj en karakter... Dejlig anmeldelse, som fuldstændig har slettet alle forbehold jeg hidtil har haft overfor denne film - nu skal den ses, basta, og det i biografen endda..!!!
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.

Skriv ny kommentar: