Amerikaniseringen er den samme film som den koreanske original. Næsten. Det næsten dækker over de små detaljer og forskelle, du ikke kan læse ud af et manuskript. Der er mange vellykkede eksempler på gode genindspilninger, men lige “Oldboy – hævnen” var måske ikke særlig oplagt. En film og fortælling, der er så stramt sat sammen, at det kan være svært at genfortolke. Amerikanerne burde i det her tilfælde lære at læse undertekster, så vil jeg bruge min tid på at gense Parks herlige hævn en gang til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 wimmie 10 år siden

Det lyder ikke som en 3-stjernet anmeldelse...nærmere 2 stjerner :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2 Morten Vejlgaard Just 10 år siden

#1

Altid svært med de der stjerner - for hvordan gør man film op i point? Vigtigste for mig er, om det er en god film eller en dårlig film - altså 1-3 eller 4-6. Gør Josh B og Frk. Olsen det så godt, at den sniger sig op på tre i stedet for to? Det vurderede jeg, men stjernesvært :)
Gravatar

#3 bjarke 10 år siden

Jeg er enig i Mortens 3 stjerner. En desværre noget kønsløs og ikke vildt nuanceret historie. Men ikke helt ueffen ud i ondskab og håbløshed. Jeg smider også 3 ud af 6 stjerner efter den.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#4 Nagash 10 år siden

Meget god anmeldelse. Og det var lidt som jeg frygtede. Tror jeg springer filmen over, og ser originalen igen. Den har min kæreste heller ikke set endnu, så er der en god undskyldning :)

Forresten er Oldboy fra 2003 ;)
Gravatar

#5 Morten Vejlgaard Just 10 år siden

#4

Det har du fuldstændigt ret i - min fejl, takker!
Gravatar

#6 dhad 10 år siden

Enten er tiden løbet fra originalen, eller også var det bare ikke noget for mig. Jeg så den for et par år siden, og kedede mig bravt igennem hele filmen. Jeg måtte pause filmen flere gange, fordi den bar var så dårlig.

Ingen grund til at se en ny version, selvom Josh Broling lokker... :-)
Gravatar

#7 Slettet Bruger [3920848860] 10 år siden

dhad (6) skrev:
kedede mig bravt igennem hele filmen.


At trække tænder ud med en hammer er kedeligt? Er du sikker på, at du ikke skal et smut omkring en psykolog? :)
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 10 år siden

dhad (6) skrev:
Enten er tiden løbet fra originalen, eller også var det bare ikke noget for mig. Jeg så den for et par år siden, og kedede mig bravt igennem hele filmen. Jeg måtte pause filmen flere gange, fordi den bar var så dårlig.

Ingen grund til at se en ny version, selvom Josh Broling lokker... :-)


Tiden er i hvert fald ikke løbet fra den. Og hvis du finder originalen kedelig, og finder at tiden er løbet fra den, er det så ikke netop en god grund til en ny version?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 Ispep 10 år siden

#6

Måske er tiden løbet fra dig? :D
Gravatar

#10 dhad 10 år siden

Bruno (7) skrev:
At trække tænder ud med en hammer er kedeligt? Er du sikker på, at du ikke skal et smut omkring en psykolog? :)

Okay, jeg kan ikke engang huske, at der er nogen, som får trukket tænder ud... Men det viser måske blot, hvor lidt filmen var i stand til at engagere mig.

Skriv ny kommentar: