Genindspilningen af “The Omen” er desværre ikke et tegn på nye vinde fra Hollywood, hvor kassetænkning stadig synes at være en styrende kraft, og originalitet kun er et tilfældigt biprodukt. Med kun nogle få kedelige forsøg på virkelig at gribe publikum ved struben rammer filmen ved siden af som skrækfilm og begår dermed den absolutte dødssynd indenfor sin genre: at være mere hyggelig end egentlig uhyggelig.
#71 jessup 18 år siden
#70 nu er jeg ikke så stiv i tekniske betegnelser: en "actual POV" (man kan godt have en lidt "løsere" POV) er når kameraret er en anden persons øjne. I horror film tilbage fra før FPS spillene er der ofte brugt disse Enemy POV (uanset om det på det givne tidspunkt med publikums viden er fjenden). Man er næsten altid sikker på det er fjenden(antagonisten) der lurer hvis kameraret tager et skridt til venstre. Jeg er klar over dette måske er den dårligtse udredning i historien - hvis det stadig ikke giver mening må jeg på nettet og se om der er nogen der har skrevet om det.
#72 18 år siden
#73 filmz-Angel Eyes 18 år siden
En klar politisk statement maskeret som underholdning, lidt ligesom 50'ernes "Body Snatchers" som kommunisme-allegori :)
#74 jessup 18 år siden
#75 pulse83 18 år siden