Genindspilningen af “The Omen” er desværre ikke et tegn på nye vinde fra Hollywood, hvor kassetænkning stadig synes at være en styrende kraft, og originalitet kun er et tilfældigt biprodukt. Med kun nogle få kedelige forsøg på virkelig at gribe publikum ved struben rammer filmen ved siden af som skrækfilm og begår dermed den absolutte dødssynd indenfor sin genre: at være mere hyggelig end egentlig uhyggelig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 jessup 18 år siden

#69 de fire F'er - sex med fjenden (predator) - nu giver scenen med Belucci i Irréversible mening :)

#70 nu er jeg ikke så stiv i tekniske betegnelser: en "actual POV" (man kan godt have en lidt "løsere" POV) er når kameraret er en anden persons øjne. I horror film tilbage fra før FPS spillene er der ofte brugt disse Enemy POV (uanset om det på det givne tidspunkt med publikums viden er fjenden). Man er næsten altid sikker på det er fjenden(antagonisten) der lurer hvis kameraret tager et skridt til venstre. Jeg er klar over dette måske er den dårligtse udredning i historien - hvis det stadig ikke giver mening må jeg på nettet og se om der er nogen der har skrevet om det.
This is just until June

#72 18 år siden

Interessant. Og mærkeligt.
Gravatar

#73 filmz-Angel Eyes 18 år siden

#71: Man kan kun udlede deraf, at antagonisterne i horrorfilm er venstreorienterede... De strafer jo aldrig til højre! ;)
En klar politisk statement maskeret som underholdning, lidt ligesom 50'ernes "Body Snatchers" som kommunisme-allegori :)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#74 jessup 18 år siden

# 73 right on - subversive entertainment. I en tid hvor et amerikansk bud på en politisk film er: goodnight and good luck og Syriana er det rart med virklige politiske film hvor skurken tager et skridt til venstre! - hold udkig med de stærkt venstreorienterede film hvor de tager et skridt til venstre, eller de direkte onde film der vil angribe vores demokrati i dens grundvold, hvor de løber til venstre! - det er vist tid til Red Channels igen og Blacklistning generelt:)
This is just until June
Gravatar

#75 pulse83 18 år siden

Fik endelig set den. Kommer ikke i nærheden af originalen, men den indeholder da til tider fed stemning og effektive, omend forudsigelige, chok. Filmens absolutte force er den forrygende billedside. Den er simpelthen en fornøjelse at se på. Virkelig flot farvebrug og kameraføring. Glæder mig til at se den i HD. 3/6
Excuse me, Flo!

Skriv ny kommentar: