“The Omen” er en medrivende og velspillet gyser, der er en nydelse at se på og lytte til. Filmen er til tider ujævn og ineffektiv, men alt i alt er der tale om endnu en fin, nyproduceret amerikansk gyser, hvilket efterhånden snarere er reglen end undtagelsen. Transferet skuffer lidt, men discen har et af årets bedste lydspor og noget oplysende og underholdende ekstramateriale. Anbefalet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Patriarch 17 år siden

Fik sku' mod på at se den. :)

Har heller aldrig set originalen faktisk. Det som jeg tror jeg vil savne i den nye er Jerry Goldsmiths oscar vindende score... meeeeen. I'm game
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 wiseguy 17 år siden

Synes nu at The Chelsea-dude er lige lovlig flink! Det nye remake kan sagtens hamle op med den oprindelige film fra 1976, som heller ikke var speciel vellykket. Remaket er velspillet, men desværre har man valgt at lave et 80% frame by frame remake af filmen fra 1976. Det er bare ikke ambitiøst nok!! Jeg var vild med bogen, som jeg fandt ganske creepy. Det er ingen af de to film desværre. Remaket byder på 2-3 chokeffekter thats it!!! lidt tandløst når vi snakker djævlens søn.
3/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#3 filmz-fidomuh 17 år siden

Heh, god kontrast til anmeldelsen af samme film i biografen, hvor den fik blot 2 stjerner, fornoedent endda :D

Men okay, smag og behag.. Jeg har nu ikke nogen stor grund til at se den, saa jeg tillader mig at have ingen mening om filmen :D
Did you see a sign on the front lawn saying: "Dead Nigger Storage" ?!
Gravatar

#4 king b 17 år siden

Jeg er meget enig i bedømmelsen af filmen - blev i sin tid irriteret, da den som mange andre habile amerikanske gysere blev affejet af anmelderne. Hvorfor skal det altid være sådan?

Gus Van Sants "Psycho" ku' jeg dog li' bedre end Insider. Men jeg er vel også den eneste i verden, der synes, at Gus Van Sant med sit radikale og eksperimenterende brug af farver og lyd rent faktisk formåede at udbygge Hitchcocks klassiker på sin egen bizarre måde. Giv den en chance - også selv om originalen selvfølgelig er længder bedre...
Gravatar

#5 squee 17 år siden

Nu har jeg ikke set filmen, men dette billede er fandeme sjovt:

http://filmz.dk/cache/pictures/15722_1390x750.jpg
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#6 Ash 17 år siden

Ej, særiøst! Den her film er virkelig ikke særlig god, den er der ingen grund til at bruge to timer på. Så den i aftes, og det var da en skrækkelig film, troede ellers at jeg var ret godt stillet i forhold til jeg aldrig har set 1'eren.

Bevares, den var da velproduceret, og et par ret fede effekter, men det var da så også det. Filmen var forbandet forudselig. Den midterste time er en omgang ligegyldig tomgang, der bliver brugt ganske snedigt til at åbne plothuller mere end de var i forvejen - en slags plotafgrunde.

Skuespillet var dog rigtig godt, men jeg synes dog ikke, som anmelderen, at Stiles og Schreiber er oplevelsen. Schreiber virker noget vindtør og rutinepræget, og Stiles kan jeg ikke forholde mig objektivt til, da hun irriterer mig grænseløst - håber ikke hun får større rolle end tidligere i Bourne Ultimatum!!

Men det der irriterer mig mest var slutningen
Damien bliver ikke slagtet, hvilket åbner for en 2'er, hvilket bare efterlader mig uforløst i forhold til en film, jeg helst så lukket - og glemt


Karakter 1 af 6

Just my two cents
Gravatar

#7 keitel 17 år siden

Horror fans verden over der har set etteren, og hele trioligien for den sags skyld. slagter den film til ukendelighed.
Jeg mener at den originalle med Gregory Peck er hvis ikke den bedste så blandt de 5 bedste Horror film nogensinde,

Den nye er hvis ikke den ringeste så blandt de 5 ringeste horror film nogensinde, Blot det at de ca. 80 % af tiden bruger de samme replikker som i den rigtige, det er dybt latterligt og at tage pis på folk, der regnede med at få i det mindste lidt nytænkning, skuespillerne der normalt er fremragende i andre film, er direkte katastrofale i den nye version. Drengen ligner og spiller som en lille dukse dreng, i forhold til den rigtige Damien, han var fandme uhyggelig. Men præsten Pete Postlethwaite der normalt er en fantastisk god skuespiller levere sit livs ringeste skuespil. Jeg kan kun anbefale folk ikke at give en rød reje for det her makværk af en såkaldt gyserfilm.
- 666 point.
Gravatar

#8 filmz-Liou 16 år siden

På ingen måde uhyggelig... til gengæld er plottet hamrende dumt og skuespillet er ikke noget at råbe hurra for. 1 ud af 6
Gravatar

#9 Bobby Singer 13 år siden

Jeg har ikke set originalen, så jeg kan jo kun bedømme efter det jeg så. Det jeg så var en god lille gyser, der på ganske fornem vis formår at bygge en stemning op. Lydsiden er virkelig gennemført i denne film, hvilket varmer mit tonemester hjerte, og det sammen med Marco Beltramis musik sørger for at man konstant sidder på stolekanten, f.eks. når man hører en hund der vredt knurre i baggrunden, er det ti gange mere skræmmende end et eller andet tilfældigt monster der springer ud af mørket og siger bøh! Det er i øvrigt en anden ting jeg vil rose filmen for, den byder nemlig på forbavsende få chok og hold kæft hvor er det fedt! Det er sjældent man ser en gyser i dag der bruger tid på at bygge en stemning op og de få chok der er leverer tilgengæld også.

4/6

Er enig med anmelderen.
Idjit
Gravatar

#10 Geekalot 13 år siden

den originale var fed og SCARY hehe men var helder ikke så gamel da jeg så den, men somjeg husker den syntes jeg remaket af den er lykkedes helt oki, ikke lige så go men tæt på, en af de bedre remakes.
#9 lyden var også noget er det spookiest i den originale :)

Skriv ny kommentar: