“The Omen” er en medrivende og velspillet gyser, der er en nydelse at se på og lytte til. Filmen er til tider ujævn og ineffektiv, men alt i alt er der tale om endnu en fin, nyproduceret amerikansk gyser, hvilket efterhånden snarere er reglen end undtagelsen. Transferet skuffer lidt, men discen har et af årets bedste lydspor og noget oplysende og underholdende ekstramateriale. Anbefalet.
#1 Patriarch 18 år siden
Har heller aldrig set originalen faktisk. Det som jeg tror jeg vil savne i den nye er Jerry Goldsmiths oscar vindende score... meeeeen. I'm game
#2 wiseguy 18 år siden
3/6
#3 filmz-fidomuh 18 år siden
Men okay, smag og behag.. Jeg har nu ikke nogen stor grund til at se den, saa jeg tillader mig at have ingen mening om filmen :D
#4 king b 18 år siden
Gus Van Sants "Psycho" ku' jeg dog li' bedre end Insider. Men jeg er vel også den eneste i verden, der synes, at Gus Van Sant med sit radikale og eksperimenterende brug af farver og lyd rent faktisk formåede at udbygge Hitchcocks klassiker på sin egen bizarre måde. Giv den en chance - også selv om originalen selvfølgelig er længder bedre...
#5 squee 18 år siden
http://filmz.dk/cache/pictures/15722_1390x750.jpg
#6 Ash 18 år siden
Bevares, den var da velproduceret, og et par ret fede effekter, men det var da så også det. Filmen var forbandet forudselig. Den midterste time er en omgang ligegyldig tomgang, der bliver brugt ganske snedigt til at åbne plothuller mere end de var i forvejen - en slags plotafgrunde.
Skuespillet var dog rigtig godt, men jeg synes dog ikke, som anmelderen, at Stiles og Schreiber er oplevelsen. Schreiber virker noget vindtør og rutinepræget, og Stiles kan jeg ikke forholde mig objektivt til, da hun irriterer mig grænseløst - håber ikke hun får større rolle end tidligere i Bourne Ultimatum!!
Men det der irriterer mig mest var slutningen
Karakter 1 af 6
Just my two cents
#7 keitel 18 år siden
Jeg mener at den originalle med Gregory Peck er hvis ikke den bedste så blandt de 5 bedste Horror film nogensinde,
Den nye er hvis ikke den ringeste så blandt de 5 ringeste horror film nogensinde, Blot det at de ca. 80 % af tiden bruger de samme replikker som i den rigtige, det er dybt latterligt og at tage pis på folk, der regnede med at få i det mindste lidt nytænkning, skuespillerne der normalt er fremragende i andre film, er direkte katastrofale i den nye version. Drengen ligner og spiller som en lille dukse dreng, i forhold til den rigtige Damien, han var fandme uhyggelig. Men præsten Pete Postlethwaite der normalt er en fantastisk god skuespiller levere sit livs ringeste skuespil. Jeg kan kun anbefale folk ikke at give en rød reje for det her makværk af en såkaldt gyserfilm.
- 666 point.
#8 filmz-Liou 16 år siden
#9 Bobby Singer 14 år siden
4/6
Er enig med anmelderen.
#10 Geekalot 14 år siden
#9 lyden var også noget er det spookiest i den originale :)