Som instruktør har Bryan Singer for så vidt været ganske tilbageholdende og kun med meget store mellemrum leveret vedkommende underholdning, særligt når det kommer til “The Usual Suspects” og de første to “X-Men”-film. Mindre vedkommende er imidlertid “Operation Valkyrie”, der lider under at være langt fra den eneste film, der retter kikkerten mod Anden Verdenskrig, men dog vælger en vinkling, som er knapt så slidt. Og så pynter det audiovisuelle overflødighedshorn naturligvis også på slutresultatet. Men helt godt bliver det aldrig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Highland Park 14 år siden

#9: Hans tyske lyder udmærket i mine ører. Man kan hvert fald høre, at han har gjort sig umage. :)

I modsætning til min kvindelige ledsager, som fandt filmen ret spændende og nervepirrende, kedede jeg mig en hel del undervejs. Spændingsmekanikken er for tydelig og gennemskuelig. Det er alt sammen set før og ikke mindst bedre. Cruise gør det godt, og det klæder rollen, at han spiller så afdæmpet
ikke mindst fordi karakterens fysiske handikap medfører visse begrænsninger.

, men generelt er alle karaktererne for overfladisk skildrede til, at jeg for alvor kunne interessere mig for deres skæbne. Spændingen udeblev for mit vedkommende.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: