Som instruktør har Bryan Singer for så vidt været ganske tilbageholdende og kun med meget store mellemrum leveret vedkommende underholdning, særligt når det kommer til “The Usual Suspects” og de første to “X-Men”-film. Mindre vedkommende er imidlertid “Operation Valkyrie”, der lider under at være langt fra den eneste film, der retter kikkerten mod Anden Verdenskrig, men dog vælger en vinkling, som er knapt så slidt. Og så pynter det audiovisuelle overflødighedshorn naturligvis også på slutresultatet. Men helt godt bliver det aldrig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Patriarch 14 år siden

Du er sku' hård! :)

Synes det var en ganske fin film, med gode præstationer. Personligt synes jeg Tom Cruise gør det ganske godt, og overgangen fra tysk til dansk er fint lavet.

Har set den én gang, og glæder mig bestemt til at se den igen.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 Nicki52 14 år siden

Har set den, meget god, hovedrollerne gjorde det godt.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#3 MOVIE1000 14 år siden

for mig ligner den en geninspilning af den tyske film Attentatet mod Hitler har jeg ret? har ikke set denne her endnu men af de klip/billeder jeg har set ligner den meget Attentatet mod Hitler
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4 BN 14 år siden

Patriarch (1) skrev:
overgangen fra tysk til dansk er fint lavet.


"dansk"? ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#5 Patriarch 14 år siden

Ja, har du ikke set den? :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#6 BN 14 år siden

Patriarch (5) skrev:
Ja, har du ikke set den?


Nej, og jeg er heller ikke sikker på, at jeg nogensinde kommer til at se den - altså "overgangen fra tysk til dansk". ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 filmz-Bruce 14 år siden

Damn, skal jeg virkelig forsvare en Tom Cruise film ;)

Ja Valkyrie SKULLE have været indspillet som tysk film. Ja, Stauffenberg skulle have været indspillet med en anden i hovedrollen og helle castet skulle have været tyskere. Når det er sagt og points'ne er fratrukket scoren herfor, så spiller Cruise rollen som Stauffenberg med "damage control", så han ikke gør mere skade end højst nødvendigt. Han er ... hæderlig.

Heldigvis spiller ensemblet omkring Cruise ganske godt, deres manglende tysk in mente. Både Branagh, Wilkinson og Nighy er gode skuespillere og det skinner igennem. Uden tvivl vil jeg langt hellere have set et Untergang cast i alle disse roller, men "it shouldn't be". Men at film om tyskere KAN spilles af et engelsktalende ensemble, er den glimrende "Conspiracy" med Kenneth Branagh et godt eksempel på.

Valkyrie endte op med at være en flot produktion og en hæderlig film, som informerede mig omkring hele Stauffenberg episoden og hvad der egentlig var på spil. Jeg vidste egentlig kun lidt om mordforsøget i ulvereden, men det store politiske spil bag kulissen var det rart at få viden om.

4/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 Nicki52 14 år siden

bn (6) skrev:
Nej, og jeg er heller ikke sikker på, at jeg nogensinde kommer til at se den - altså "overgangen fra tysk til dansk". ;-)

Det kun de første fem minutter Tom taler tysk, eller er det ikke noget tysk.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#9 BN 14 år siden

Nicki52 (8) skrev:
Det kun de første fem minutter Tom taler tysk, eller er det ikke noget tysk.


Aha. Det glæder jeg mig til at høre. Hans tysk er nok ikke helt uden accent. :-)

Jeg synes i øvrigt, det er helt i orden med film, hvor personerne taler engelsk, selvom de skal forestille at være tyskere. Et eksempel herpå er 'Schindler's List'. Det er ikke noget jeg tænker over, mens jeg ser en film. Jeg ville kun have fået brudt illusionen, hvis tyskerne i 'Saving Private Ryan' havde talt engelsk til hinanden.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10 filmz-Utyske 14 år siden

What #7 said - en ganske fin film, jeg sagtens kan se igen.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: