I stedet virker filmen næsten som en lang, men ret sjov sketch, hvor de amoralske løse sidebemærkninger gentagne gange tvinger én til latter. På en skoleelevs spørgsmål om, hvad man skal gøre for at undgå fængsel, falder det knap så opmuntrende svar, at man skal prøve på ”ikke at være alt for sort.” Måske er filmen lidt for lang og for løst fortalt, men den er begavet, veloplagt og uforudsigelig.

Tonen skifter lystigt mellem det vanvittige, fjollede og platte, og da filmen slutter med en grafisk fremstilling af kapitalismens onder til tonerne af et nummer med titlen “Pimps Don’t Cry”, er man lige ved at få popcornene galt i halsen. Til så underholdende galskab må man næsten overgive sig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Ericmase 13 år siden

DAMN! 4 stjerner igen! Det havde jeg ikke forventet. :-O
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2 Høegh 13 år siden

"Parodier over politi-actionfilm er der allerede lavet en del af, men som regel ender filmene selv med at ligne dem til forveksling, og selv en sjov en af slagsen som "Hot Fuzz" overholder alle genrens konventioner. Anderledes er det imidlertid med "The Other Guys", der konstant nægter at opfylde ens forventninger og vedvarende udvikler sig mod type.

Highsmith og Danson er måske nok tjekkede og beundrede, men de er også opblæste og selvfede, og på trods af at Horitz og Gamble er nogle kvajpander, er det hurtigt dem, al ens sympati løber mod"


Hmm men er dette ikke netop præcis det man forventer?
At filmen gør hvad den kan for at man skal fatte sympati for de tumpede hovedpersoner i filmen er vel ikke just at "udvikle sig mod type".

Det virker på mig, i hvert fald som det er formuleret i denne anmeldelse, som en fuldstændig skabelonskåret måde at gå til en film på.

Vi har taberne der dog er søde og elskelige, og så har vi de seje drenge der så tilgengæld er utåleligt selvfede.
Det er i hvert fald set et par gange før :)
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#3 Collins 13 år siden

Fuldstændig vanvittig sjov film!
Der er så mange scener, hvor man ikke kan lade være med at grine.
Der er også nogle få scener som måske er lidt for meget, men sådan er det jo med sådanne film.

Jeg kan ikke helt bestemme mig for, om jeg skal give filmen 5/6 eller 4/6 stjerner.
Så det må blive 4½/6. :)
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#4 MJP 13 år siden

Fedt, glæder mig over at filmen er seværdig!
Reggie: Jack, tell me a story...
Jack: Fuck you!
Reggie: Oh, that's one of my favorites
Gravatar

#5 Ash 13 år siden

Fantastisk komedie, hvor Will Ferrell er sjov, Mark Wahlberg er (overraskende nok?!) sjovere, men for mig er "man of the show" Michael Keaton. Han er noget mere underspillet end de andre og giver en balance til filmen.
For mig virker alle scenerne i politistationen som noget der kunne foregå i en børnehave og Keaton er den overbærende pædagog, der godt ved hvad børnene må og ikke må, men giver dem lidt ekstra snor, fordi han elsker dem!
Filmen kunne godt have brugt et strammere plot og en mere defineret bad guy, men stadig ustyrligt underholdende!

5/6
Gravatar

#6 duuk74 13 år siden


Kan ikke udstå de fleste Apatow film, så det er fedt med et anderledes grin. Bedste komedie jeg har set i nyere tid. Et lille 8/10
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#7 NightHawk 13 år siden

Er helt enig med Benways anmeldelse, selv om jeg så vil gi' "The Other Guys" en karakter højere. Plottet er sgu lidt af en rodebutik og de mange forskellige afstikkere og smutveje på det store sketch-barometer gjorde, at jeg blev ret ligeglad med hovedskurkens overordnede plan.

Men Ferrell og Wahlberg gør det sgu godt sammen, og de komiske indslag er alle lavet med så stor overbevisning, at jeg var tæt på at få sidestik af at grine så meget. Oh...og den stakkels lille bil, haha, hvad den dog ikke må gennemgå af mishandling på den ene eller anden måde. :D

Ud over "I Love You Man" og "Pineapple Express" er "The Other Guys" den sjoveste film, som jeg har set i år. Samtidig vil jeg faktisk også betegne den som den bedste film Will Farrell har lavet nogensinde.

"Im a Peacock...You Gotta Let Me Fly!" :D

5/6.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#8 nwinther 13 år siden

Filmen er efter min mening fuldt på højde med Talladega Nights - The Story of Ricky Bobby, og Anchorman. Solid WF-humor, med bizarre indslag på Monty Python niveau (F.eks. at træpistolen bliver bejdset, eller den måde Johnson og Jackson kommer af dage på).

Plottet er nærmest ligegyldigt, men Steve Coogan leverer en fremragende præstation som taberagtig skurk, med utrolig lidt materiale at arbejde med.

- 4/6
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#9 knipsknips 13 år siden

Shit hvor var jeg skuffet... Havde okay forventninger til denne film, men de blev overhovedet ikke indfriet..

2/6 (1 for hver af Eva Mendes bryster!)

Skriv ny kommentar: