Det dukkeagtige univers, som de fleste kender fra Postmand Pers tid og formforvrængningerne fra den tyske ekspressionisme, er ganske enkelt lækkert udført. Man føler nærmest, at hvis hænderne blot bliver rakt en smule ud mod lærredet, så kan man røre figurerne og flytte lidt rundt på møblerne i universet. Det føles (ind)dragende og kan i sig selv underholde de voksne, der bliver forsømt lidt på humor-fronten. Der er flere dialogscener, der umiddelbart ser ud til at være lavet for at underholde de voksne lidt, men flere af dem falder lidt igennem. Til gengæld vil en 12-årig formentlig finde dem hylende morsomme, og man kan grue for, at de efter filmen vil gentage adskillige af dem i flere uger efter.

Hvad 3D-teknikken angår, så bidrager den ikke med det store, og det virker ikke til, at der decideret er blevet “tænkt i 3D” under filmens tilblivelse. Men den vigtigste indsigelse på billedsiden er imidlertid, at det såkaldte “gule næsehorn” absolut ikke er gult. Det er altså sådan en karry/lime-agtig, grønlig farve. Kald mig farveblind, men det er det altså.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Outbound Sith 11 år siden

Jeg synes sgu heller ikke, Otto ser gul ud på billederne...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#2 Newman 11 år siden

Outbound Sith (1) skrev:
Jeg er blevet tilbudt at se, filmen, men takkede nej tak, for vil ikke bruge 80 kr, på at se én film som denne. Er der ikke noget med der er lavet én ''Live Action'' version af filmen, så kan jeg også sige til min nevø og søster at jeg har set Otto er et næsehorn.
Tro på det utrolige
Gravatar

#3 Newman 11 år siden

Jeg har lide fundet hele filmen på Youtube (1983 udgaven, selvfølgelig), så nu skal jeg se filmen.
Tro på det utrolige
Gravatar

#4 Newman 11 år siden

Har lige set filmen færdig, og den var da god nok.
Tro på det utrolige
Gravatar

#5 Wookien 11 år siden

Underlig anmeldelse. Du nævner i starten at voksne kan se med og at filmen er god for både børn og voksne, men begrunder aldrig hvorfor. I stedet går din anmeldelse med at namedroppe tysk ekspressionisme?
Gravatar

#6 The Insider 11 år siden

#5, hun nævner da (bl.a.) den visuelle stil, det flotte univers og de charmerende figurer som bonuspoint for voksne tilskuere, og hun understreger, at ikke alle dialogscener og one-liners falder igennem :-)
War. War never changes.
Gravatar

#7 PredatorX 11 år siden

Er den bedre end Gummi T? Den syntes jeg nemlig var absolut forfærdelig.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#8 Newman 11 år siden

PredatorX (7) skrev:
Er den bedre end Gummi T? Den syntes jeg nemlig var absolut forfærdelig.
Nej, Gummi Tarzan er bedre.
Tro på det utrolige
Gravatar

#9 Newman 11 år siden

Outbound Sith (1) skrev:
Det synes jeg heller ikke.
Tro på det utrolige
Gravatar

#10 Sweetiebellefan 11 år siden

Det ser jeg frem til.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: