“Over kanten” havde potentialet til at blive til en spændende og intens oplevelse, men alle filmens ingredienser er set i ældre og bedre film. Much-Petersen har ikke magtet opgaven at genskabe den trykkende stemning fra sit åbenlyse forbillede, “Straw Dogs”, men det ville også være en noget nær umulig opgave for de fleste instruktører. Og selvom den danske filmmager prøver at råde bod på sine fejltagelser ved at levere en alternativ, uventet slutning, så er det netop den sidste akt, der trækker filmen ned, da den snarere fremstår søgt end nytænkende.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 10-bit 12 år siden

Men endnu vigtiger, er hun nøgen i den her film?
Gravatar

#2 the_paki_don 12 år siden

JAAAAAAAA!!!! 3 STJERNER!!!!

Hvis du var med i Sheep Quiz v2 Runde 4, så vil du forstå. :)
Gravatar

#3 moulder666 12 år siden

Well, jeg havde ikke forventet mig specielt meget af en hvilken som helst film med Christiane Schaumburg-Müller. Jeg har endnu ikke set noget som helst med hende, der ikke fungerede som negle på tavlen! :-/

Jonathan Spang, til gengæld, har jeg dog en anelse højere tiltro til, men 3 stjerner er nu også grænsen for, hvad jeg havde forventet mig.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#4 blahblah 11 år siden

#3
Hvorfor tror du skuespillerne har nogeta t gøre med om filmen er god eller dårlig?
Gravatar

#5 Anders Baad Mai 11 år siden

Jeg har ikke lyst til at se den, men er fan af Jonathan Spang, så hvis nogen ser den må de gerne lige skrive hvad de mener om hans præstation i en mere alvorlig rolle end hvad man normalt ser ham i.

Lidt ærgeligt at anmeldelsen kommenterer de andres skuespilpræstationer, men ikke Spangs, men det skal jeg måske tage som et godt tegn :)
Gravatar

#6 Ericmase 11 år siden

Så jeg fik sgu ret i at den fik 3 stjerner! the_paki_don: HIGH FIVE! :D
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#7 the_paki_don 11 år siden

:D
Gravatar

#8 Åkepool 11 år siden

the_paki_don (2) skrev:
JAAAAAAAA!!!! 3 STJERNER!!!!

Hvis du var med i Sheep Quiz v2 Runde 4, så vil du forstå. :)


Ha ha, det var også den eneste grund til at jeg lige skulle lure anmeldelsen :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#9 the_paki_don 11 år siden

Jeg har slet ikke læst anmeldelsen. Jeg ville blot se stjernerne! :)
Gravatar

#10 Åkepool 11 år siden

the_paki_don (9) skrev:
Jeg har slet ikke læst anmeldelsen. Jeg ville blot se stjernerne! :)


Same here.
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: