Med til at styrke filmen er uden tvivl også det velspillende par, som Zbanic har placeret i hovedrollerne. Leon Lucev spiller overbevisende Amars vej ind i mørket, men det er især Zrinka Cvitesics potræt af den viljestærke Luna, der ikke vil lade sig kue, som erobrer ens hjerte. Hvis filmen har en svaghed, så er det dog først og fremmest det, at den føles en anelse skematisk, og at man har lidt for let ved at forudsige handlingens udvikling. Men måske kan det ikke være anderledes. Det er kun alt for let at forestille sig, at lignende historier udspiller sig gennem hele Bosnien-Hercegovina, og at værnet mod det først og fremmest kan findes i personer som Luna, der er stærke nok til at sige fra. Forhåbentlig er der mange af hendes slags.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Bruce 12 år siden

Du har helt ret! Jeg har vist mikset instruktørerne sammen da Soul Kitchen udkom samtidig. Tak for opklaringen :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#12 Tesnjak 12 år siden

Jeg er selv født i Bosnien, og med de 1 mia. triste historier, begivenheder og fortællinger, dernede fra er det hellere ikke svært at sætte en god film sammen.
Jeg er dernede hvert år i en måned, og wauw, hver gang jeg kommer hjem til Danmark er jeg glad for jeg er dansk statsborger.

Skriv ny kommentar: