“Pacific Rim” er et skarpt instrueret og spektakulært filmet nostalgiorgie, hvis visuelle effekter får “Avatar” til at ligne “The Incredible Hulk”-tv-serien fra 1970’erne. Filmen er praktisk talt en to timers steroide-udgave af ethvert syvårigt barns foretrukne lørdagstegnefilm, og selvom den aldrig stimulerer intellektet eller bevæger hjertet, så er den sandsynligvis sommerens bedste bud på en blockbuster, der rammer alle de rette tangenter og leverer underholdning i særklasse. Man får valuta for hver eneste krone, og maskineriet fungerer upåklageligt, selvom det på ydersiden virker som noget, Michael Bay kunne have hittet på. Det er længe siden, at gammel vin på nye flasker har smagt så godt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Likvidatoren 10 år siden

1/6 herfra. Har ligeså meget på hjerte som Transformers. Og hovedkaraktererne var om muligt endnu mere belastende.
Gravatar

#32 Kruse 10 år siden

Nå så fik jeg den set. VÆSENTLIGT bedre end "Transformers" nu hvor vi er ved sammenligningen, og også mere underholdende end "Man of Steel", da actionscenerne i "Pacific Rim" er bedre og ikke bliver trættende og langtrukne som i "Man of Steel". Det er dog heller ikke til at komme udenom at "Pacific Rim" ofte er forudsigelig og klichéfyldt, og med nogle meget tynde karakterer. En svagere instruktør havde formenligt tabt filmen helt på gulvet. Hos mig ligger den nok nogenlunde på niveau med "Star Trek Into Darkness", hvilket er med til at tegne en skuffende blockbuster-sæson.

6-7/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#33 Ispep 10 år siden

#31

I det mindste holder du den stramme kurs overfor begge film, hvilket jeg bedre kan følge, end dem der mener Pacific Rim er så skide meget bedre end Transformers. Nuvel, jeg synes faktisk de er lige gode, mangelfulde og tynde, men alligevel herligt underholdende.
Gravatar

#34 the_paki_don 10 år siden

Jeg ELSKEDE denne film!

Mit indre barn blev fundet frem og vugget frem og tilbage i to timer! :D

PAPIRSTYNDE karakterer, SIMPELT plot, men hold nu kæft, en fed omgang smadder.

Ift. diskussionen om Bay... Kampene var mere forståelige end i Transformers og hvor vi i Transformers serien har meget comic relief også i form af dens hovedkarakter, så har vi i stedet mere focus på badass mennesker, som gør en forskel, når jeg skal vurdere, hvem jeg hepper på. Charlie Hunnam er lidt en kedelig fyr, men bedre end Shia (i den funktion de har for historien; synes at Shia er en dygtigere skuespiller, men har ikke set Hunnam i noget som helst andet).

Jeg synes, at den første Transformers er cool, men de to andre er til skammekrogen.

Idris Elba er simpelthen for cool og Max Martini er også badass. :)

Jeg tror, at jeg vil se den igen... :)
Gravatar

#35 dfms 10 år siden

the_paki_don (34) skrev:
Jeg ELSKEDE denne film! Jeg tror, at jeg vil se den igen... :)


Hørt :-) Glæder mig til at splitte hjemmebiografen ad, med denne film.
Gravatar

#36 Hive 10 år siden

Cloverfield møder Independence Day møder Transformers. AWESOME!!!

Ja, det var et vandet (haha) plot fyldt med klichéer og et karikeret persongalleri. Men for pokker, hvor det fungerede godt! Og filmen er en af de visuelt flotteste jeg nogensinde har set, med et dertilhørende medlevende lydbillede.

En fantastisk sommer-blockbuster som leverer underholdning fra start til slut. Jeg skal klart have investeret i blu-ray udgaven, når den kommer på markedet - for den fortjener helt klart et gensyn. Jeg håber, at filmen gør sig godt nok internationalt til at de laver en 2'er.
Gravatar

#37 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jeg ELSKER medlevende lydbilleder!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#38 wiseguy 10 år siden

Godzilla med et snert af Cloverfield vs. Transformers!

Rent visuelt er det jo en perle af en film og sjældent har jeg da set så flotte effekter, men alligevel havner jeg "kun" på en solid 4/6.

Vi kørte hele vejen til Apollon i Struer for at tjekke Dolby Atmos ud. Det var så både godt og skidt!
Inden reklamerene kørte de en totalt blæret demo af Atmos med noget regn og tordenvejr, der bare kørte rundt i alle kanalerne. Det lød bare pis-hamrende godt og der var vi solgt! Dolby Atmos er kommet for at blive!!
Desværre var det tilsyneladende en døv operatør, der kørte filmen, for der var bare skruet aaaalt for højt op for lyden. Det smadrede desværre en del af oplevelsen. Jeg havde ringen for ørerne, da jeg ramte sengen i nat, som havde jeg været til koncert eller på disco og havde stået for tæt på højttaleren :(

Anyways! Pacific Rim er ikke helt den film, jeg havde håbet på, men den er godkendt og jeg glæder mig til at se den igen, når den kommer på blå.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#39 Big Daddy 10 år siden

wiseguy (38) skrev:
der var bare skruet aaaalt for højt op for lyden. Det smadrede desværre en del af oplevelsen.
Det er du vist ikke den første der har klaget over, så måske 'nogen' burde gøre opmærksom på dette?
Os, De Konforme
Gravatar

#40 B.Pedersen 10 år siden

Nej nej nej noget l... 1 stjerne.

Skriv ny kommentar: